Hand. 1:7,8

Leave a comment Standard

Bijbelstudie met de 7 w’s
Hij zeide tot hen: Het is niet uw zaak de tijden of gelegenheden te weten, waarover de Vader de beschikking aan Zich gehouden heeft, maar gij zult kracht ontvangen, wanneer de heilige Geest over u komt, en gij zult mijn getuigen zijn te Jeruzalem en in geheel Judea en Samaria en tot het uiterste der aarde. — Handelingen 1:7-8
Wie? Wij, als we discipelen van Jezus (willen) zijn
Wat? Zullen kracht ontvangen, dynamis, explosieve, alles openbrekende kracht
Waar? Daar waar je bent, in het koninkrijk van God
Waarom? Omdat zonder de kracht van de heilige Geest we het niet kunnen
Wanneer? Als de heilige Geest over ons komt, als we dus gedoopt en vervuld worden met de Geest
Waarvoor? Om een getuige van Jezus te kunnen zijn. Het kunnen weten of je gedoopt bent in de heilige Geest is dus niet allereerst het spreken in tongen, hoewel dat ook ontzettend belangrijk is, of een van de andere geestesgaven, maar het feit of je vrijmoedig en doeltrefffend getuige van Jezus bent!
Waartoe? Om de mensen te kunnen winnen voor Jezus, dat is de grote opdracht, geldig boot iedere christen, dus niet alleen voor een evangelist of iemand van de evangelisatiecommissie!
gebed: Heer mag ik vandaag iemand van Uw liefde vertellen, in de kracht van de heilige Geest?
Ook iedere dag de 7 W’s in je mailbox? Stuur me een berichtje met je emailadres erin en ik voeg je toe!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.