Efeze 5:8

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts. — Efeziers 5:8

Wie? Wij, voordat je tot geloof komt, ben je niet alleen in de duisternis, maar dus zelf duisternis.

Wat? Waren vroeger duisternis, maar zijn nu licht in de Here, een lichtend licht.

Waar? In de wereld om ons heen, die nog steeds (in de) duisternis is!

Waarom? Om HET Licht, de Here Jezus te verspreiden.

Wanneer? We moeten dan wel ook zelf in het licht wandelen. Ons bekeren van dingen die ons nog steeds vanuit de duisternis kunnen aanhangen. Paulus noemt ze bij name: (vers 3:4)

hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht,onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal.

Waarvoor? omdat wij geheel anders zijn, omdat we Christus hebben leren kennen (Ef.4:20)

Waartoe? Omdat we dan juist het verschil kunnen maken, niet als heilige boontjes, maar als mensen die hun redding serieus nemen en zijn liefde uit willen stralen, om anderen voor Hem te winnen!

Gebed: Heer leer mij vandaag ook wer anders te zijn dan anderen die U niet kennen. Geef dat de liefde van de Here Jezus uit mij mag stralen en dat ik mij niet voor het evangelie zal schamen!

Nb. Soms kom je niet los van bepaalde dingen en blijf je ze doen, ondaks verwoede pogingen, soms voel je je belemmerd en groei je niet in je geloof.
Heb je daar last van, kijk dan eens op www.vrijheidspastoraat.nl

Ook iedere dag de 7 W’s in je mailbox? Stuur me een berichtje met je emailadres erin en ik voeg je toe!

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.