Psalm 84:11

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Want één dag in uw voorhoven is beter dan duizend (elders); ik wil liever staan aan de drempel van het huis mijns Gods dan verblijven in de tenten der goddeloosheid. — Psalmen 84:11!

Wie? De schrijver van deze psalm. Maar het zou ook voor ons moeten gelden.

Wat? Een dag bij God is beter dan duizend ergens anders. Beter op de drempel van de tempel, dan in de tent of het huis van de goddeloze.

Waar? In de tempel, maar die is er niet meer, dus in de tegenwoordigheid van God, in je stille tijd en de dienst(en) op zondag

Waarom? Omdat in de aanwezigheid van God wij die kracht krijgen die we overdag nodig hebben. Daarom is het zo belangrijk om je dag met God te beginnen. Zonder krachtbron gaat het niet lukken, daarom klagen ook zo veel mensen over vermoeiheid, maar word je wel opgeladen?

Wanneer? In de tegenwoordigheid van God, in wandelen met Hem, lezen uit Zijn Woord , bidden met en luisteren naar Hem.

Waarvoor? Om die kracht te kunnen ontvangen (vers 8), de heilige Geest

Waartoe? Omdat we zonder die kracht, krachteloos zijn, geen getuige van Jezus, oplopen tegen zonde en weer vallen. Kniel eerst voor God, voordat je voor de mensen staat!

Gebed: Dank U Heer, dat U intimiteit met mij zoekt, vergeef mij als ik mij er soms maar vanaf maak, maar spreek tot mij en ik zal luisteren!

Persoonlijk bid ik, dat de 7 w’s je kunnen helpen om die kracht uit het Woord te ontvangen, zodat je da dag weer aankan!

Ook iedere dag de 7 W’s in je mailbox? Stuur me een berichtje met je emailadres erin en ik voeg je toe!

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.