1 Petrus 1:15

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Gelijk Hij, die u geroepen heeft, heilig is, wordt (zo) ook gijzelf heilig in al uw wandel. — 1 Petrus 1:15

Wie? Wij

Wat? Moeten heilig zijn, zoals God heilig is.

Waar? In al onze wandel.

Waarom? Omdat Hij, die ons geroepen heeft, ook heilig is. Heilig en onheilig gaan niet samen.

Wanneer? In al uw wandel, dus altijd en overal.

Waarvoor? Omdat we vrijgekocht zijn met het kostbare bloed van de Here Jezus, het kostte dus nogal wat (vers 18 en 19)

Waartoe? Zodat wij ook, door zijn bloed gereinigd, door de Geest heilig kunnen wandelen. Heilig betekent apart gezet en dat zijn we. We moeten ons realiseren dat genade wel gratis is, maar niet goedkoop, zonder in een kramp te moeten leven, moeten we ons afkeren van de zonde en die uit ons leven weg doen, door de kracht van de heilige Geest kunnen we dan heilig leven. En als we vallen, wij hebben een voorspraak bij de Vader, dan zullen we onze zonden moeten belijden, zodat we weer rein en heilig voor Hem staan. Een onmogelijke opgave? Nee een uitdaging om de wedloop te lopen en te overwinnen, in Zijn Kracht!

Gebed: Lieve Vader God, geef mij ook vandaag weer die oneindige kracht, die beschikbaar is door Uw heilige Geest om heilig te wandelen, zoal U heilig bent, tot eer van Uw Naam, amen

Ook iedere dag de 7 W’s in je mailbox? Stuur me een berichtje met je emailadres erin en ik voeg je toe!~

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.