1Sam. 16:7

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Het gaat niet om wat de mens ziet: de mens kijkt naar het uiterlijk, maar de HEER kijkt naar het hart. — 1 Samuel 16:7

Wie?
De HEER

Wat? Kijkt niet naar het uiterlijk, Hij kijkt naar het hart

Waar? In dit geval gaat het om een nieuwe koning voor Israël, maar doorgetrokken naar nu, zou je kunnen zeggen: iedereen met een bediening of die daar voor in aanmerking komt.
Waarom? Wij kijken vaak naar het uiterlijk of naar positie, maar de Heer kent en doorgrondt ons hart (Psalm 139) Hij kent als enige, nog beter dan wijzelf vaak, onze motieven.
Wanneer? Je kunt dit in allerlei situaties toepassen, belangrijk is dan wel dat we Gods stem (leren) verstaan.

Waarvoor? Ons hart, onze motivatie, onze gesteldheid is belangrijk voor God. Spreuken zegt niet voor niets: Behoed Uw hart (Spr.4:23)
Waartoe?
Omdat uit ons hart ook allerlei verkeerde dingen kunnen voortkomen, zoals de Here Jezus zegt Marcus 7:21-23 Daarom kijkt God in de eerste plaats naar ons hart.

Gebed: Ik bid Heer om een zuiver en rein hart, dat U welgevallig is. Neem toch alles wat daar niet in hoort uit weg en geef mij een nieuw hart, dat meer en meer verlangt naar U. In Jezus Naam.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op http://www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.