Hebr. 3:1

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

U allen, heilige broeders en zusters, die deel hebt aan de hemelse roeping, richt uw aandacht op Jezus, de apostel en hogepriester van het geloof dat wij belijden, die trouw is aan wie hem heeft aangesteld, zoals Mozes in heel Gods huis zijn taak trouw vervulde. — Hebreeen 3:1

Wie?
Wij allen, die deel hebben aan de hemelse roeping.
Wat? Moeten onze aandacht richten op Jezus, de apostel en hogepriester van het geloof dat wij belijden.
Waar? In ons dagelijks leven, daar waar we mee bezig zijn, Hij is onze nummer 1!
Waarom? Wanneer we onze aandacht richten op onze omstandigheden, raken we in mineur en slokt dat ons op, maar wanneer we onze aandacht richten op Hem, die alles volbracht heeft, komen we in majeur.
Wanneer? Het zijn niet onze omstandigheden die ons moeten leiden, hoe ernstig en zorgwekkend ze misschien ook zijn, maar Jezus zelf.
Waarvoor? Omdat Hij voor iedere situatie een oplossing heeft, niet altijd zoals wij die zouden invullen, gelukkig niet, Hij overziet het hele plaatje.
Waartoe?
Opdat wij meer en meer op Hem leren vertrouwen, durf je het aan?
Gebed: Here Jezus, leer mij toch ook vandaag weer mijzelf aan U toe te vertrouwen. ik kies ervoor Heer, met heel mijn hart. Niet mijn omstandigheden zijn mij de baas, maar U bent mijn Heer! Halleluja!

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op http://www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.