Galaten 6:10

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Laten we dus, in de tijd die ons nog rest, voor iedereen het goede doen, vooral voor onze geloofsgenoten.Galaten 6:10

Wie? Wij, allen die in Christus Jezus zijn.

Wat? Moeten dus, in de tijd die ons nog gegeven is, niet ophouden met goed te doen.

Waar? In ons dagelijks leven, in de gemeente, vooral aan onze broeders en zusters.

Waarom? We zijn een huisgezin van God, daar moeten we zorg dragen voor elkaar. Kijk ook naar vers 1

Wanneer? Altijd, het is een hartsgesteldheid. Klaar staan voor de ander is zaaien in je eigen toekomst

Waarvoor? Wat je zaait, zal je oogsten. Alleen dat mag niet de reden zijn dat je goed doet, het is een bijkomend voordeel. Goed doen en het belang van de ander op het oog hebben zijn principes uit Gods Koninkrijk

Waartoe? Als wij goed doen aan elkaar, elkaar liefhebben, elkaars lasten dragen, in liefde iemand berispen als hij in zonde leeft, zal men aan ons zien, dat we een hechte gemeenschap zijn, waar de HERE woont <Ps. 133> Daar zal men dan bij willen horen, omdat er echtheid en warmte is, dan kunnen we stoppen met kerken sluiten en er weer nieuwe gaan openen.

Gebed: Heer, laat mij toch oog hebben voor de nood van mensen om mij heen, met name van broeders en zusters. Geef mij toch steeds maar meer van Uw liefde en bewogenheid en passie voor mensen, zodat men gaat vragen| wat jij hebt, wil ik ook. Maak mij bruikbaar in Uw Koninkrijk door mij te leren te leven naar Uw principes.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Arie de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.