Gered!

Comments 3 Standard

Opfrisser met de 7 w’s

De wet vindt zijn doel in Christus, zodat iedereen die gelooft rechtvaardig zal worden verklaard.Romeinen 10:4

Wie? Iedereen die gelooft.

Wat? Zal gerechtvaardigd worden, of te wel gezien worden als rechtvaardig, zonder zonden.

Waar? Wanneer we voor de rechterstoel staan, als we sterven en voor God verschijnen

Waarom? Omdat we, door het geloof in de Here Jezus, schoongewassen zijn van onze zonden.

Wanneer? Toen Hij stierf en het uitriep: Het is volbracht! kwam het beschikbaar en het werd van kracht toen wij ons leven aan de Here Jezus gaven.

Waarvoor? Omdat Jezus het doel was van de wet, de wet drijft ons tot Hem, omdat we de geboden niet kunnen houden. Daarom hebben we de genade nodig. De wet laat ons zien dat we Jezus nodig hebben.

Waartoe? Zodat we kunnen belijden dat we het zelf niet kunnen en ons overgeven aan Hem. Hem onze zonden belijden en aanvaarden als onze Heiland en Verlosser. Heb je dat nog nooit gedaan? Dan is het nu de tijd:

Gebed: Lieve Here Jezus, kom in mijn hart. Vergeef me mijn zonden, was en reinig me. Zet me vrij Here Jezus, dank U dat U stierf voor mij. Ik geloof dat U bent opgestaan en weer terug zult komen. Vul mij met Uw heilige Geest en geef me passie voor hen die U nog niet kennen. honger naar de dingen van God en vrijmoedigheid om het evangelie van Jezus door te geven. Ik ben gered. Ik ben opnieuw geboren en ik ben op weg naar de hemel, omdat ik Jezus in mijn hart heb.

Als je dit met een oprecht hart hebt gebeden, dan mag ik je vertellen, dat je zonden zijn vergeven en je vanaf nu een kind van God bent. En dat het feest is in de hemel.

Als je dit voor de eerste keer hebt gebeden, wil je me dat dan laten weten?

Gods zegen,

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

3 gedachtes over “Gered!

  1. In 1987 heb ik Jezus echt in mijn haet kunnen toe laten en gehouden.
    Ik heb mijn geloof ook uit gedragen aan kinderen en jong volwasenen.
    Heb daar 3 jaar lang de pastoraleschool gedaan, katechese en litrugie.
    Ik ben van huis uit RK, maar kan daar niet veel meer mee en zeker het R niet. Ik voel me meer een christen en ga ook nooit meer naar de kerk. Maar heb dagelijks mijn gebed en ga vaak wel naar mijn plek voor echte bezinning in het kapelletje, wat wij hier in Eindhoven hebben staan Maria kapel.
    Daar vindt ik mijn rust en kan ik me helemaal open stellen.
    Ik heb thuis een plaats in de kast met een beeld van het laatste avondmaal en daar staan ook mijn beelden van Maria en Heilige Fransiscus en Heilige Antonius en Heilige kristofel en Heilige theresia en Heilig hart beeld met een kaars met de vissen en korenaren met een druiventros en de beker en daar boven het kruis,
    lijkt wel op een kleine Paaskaars en dan heb ik nog plaatjes liggwen van Heiligen met een amulet van hun en de Aartsengel Michaël en voor de anderen ben ik nog aan het sparen en dan Pater Pio.

    Maar ik ben ook spiritueel heel erg bezig met Onze Gidsen ( engelen ) en de leer van wat het Boedisme en dhalama ( of ik dit goed schrijf weet ik niet), maar ik neem aan dat U wel weet wie ik bedoel De wijsheden en ik doe mediteren met mantra enz.

    Ik schrijf dit, omdat ik mensen heb gesproken en die zeggen , dat ik dan niet een goed Christen ben, maar zelf voel ikme hier goed bij en ik ben psychatrisch patient en ben lichtelijk invalide en ik kan hier wat mee en als er mensen zijn die dat zeggen voel ik me triest worden.
    Ben vorig jaar naar Lourdes geweest en daar is mijn hart nog meer open gaan staan een geweldig gevoel en fijn bevrijdend gevoel, toen ik met mijn man door de grot reed en hem aan raakte kwamen ook de handen van mijn moeder die overleden is in 2007 en mijn vader die in 2010 is overleden ( hun zijn daar ook geweest ) en de hand van mijn vader lag op mijn schouder en dat was een geel intens gevoel en ik ben een paar dagen daarna nog een keer door geweest en ja het gebeurde weer alleen lagen beide handen op de mijne, Ik heb gehuilt, gehuilt, zo intens en ik verzin dit niet want daar is het te kostbaar voor en dan ben ik zeker geen goed christen.

    Misschien kunt U hier op reageren.
    Gods zegen
    @ gordiena

    • Beste Anja,

      Ik heb er even over nagedacht voor je te antwoorden.
      Je begint zo goed: Ik heb Jezus in mijn hart aangenomen, maar daarna ben je andere wegen gaan zoeken. Ik zeg niet dat je geen goed christen bent. Ik weet wel wat de Bijbel zegt: Er is geen andere weg tot God, dan door Jezus alleen. Hij is de weg, de waarheid en het leven. Het feit dat je bij andere dingen ook goed voelt, is geen maatstaf.
      Ik wil je beslist niet ontmoedigen, maar juist aanmoedigen om met alles wat je naast Jezus hebt te breken en je weer volledig op Hem te richten. Geloof me, alleen bij Hem is genezing en herstel.
      Zoek een evangelsche kerk bij je in de buurt of ga naar een Genezingsdienst van Jan Zijlstra. Daar wordt je de handen opgelegd in Jezus Naam en er gebeuren wordneren.
      Geloof me Anja, alles wat naast Jezus is, komt niet van Hem. Alleen de Vader, Jezus, de Zoon en de Heilige Geest kunnen je helpen.
      Ik wens je Gods zegen en nabijheod toe. Lees in je Bijbel en bidt tot Jezus alleen, dan komt het zeker goed!

      • ik en ik heb dit al eens eerder met mensen over gehad in de bijbelgroep met katho;ieken en protestante en me evangelisten, maar als het erop aan komt weten ze niets meer te zeggen nu ik invalide ben.
        Ik kan niet meer naar een kerk en de kerk komt niet naar mijn en daarom heb ik zelf maar een kast gemaakt met dingen die Mijn doen geloven en Jezus zal mijn dit niet kwalijk nemen als ik naar muziek luister om me te kunnen ontspannen , want ik kan door mijn ziekte geen geluiden horen alsik lees en kan ik niiet rustig worden, vandaar die reiky muziek en de ontspannings punten, maar dat was er in die tijd niet , toen was de wereld niet zo hekties, maar kiezen doe ik niet en als jullie dit niet kunnen aan vaarden dan schrijf ik me maar uit, laat nog maar wat horen vriendeleijk dank en Gods zegen.
        Anja

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.