4 March, 2012 09:45

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.1 Korintiers 13:13

Wie? Ons, Christenen.

Wat? Blijven altijd met geloof,hoop en liefde.

Waar? Hier in deze wereld.

Waarom? Omdat die dingen ontzettend belangrijk zijn.

Wanneer? Wanneer de andere dingen, zoals de gaven van de Geest niet meer zouden kunnen werken, we met deze dingen vooruit kunnen.

Waarvoor? Geloof hebben we immers nodig om in de hemel te komen(Joh. 3:16) en om onze gebeden verhoord te krijgen

(Heb. 11:6) zonder hoop kan een mens niet leven (Job 7:6), maar de liefde is de grootste van allen.

Waartoe? Omdat alles wat zonder liefde gebeurt, van nul en gener waarde is. Het is nutteloos, zonder doel en waardeloos. Daar gaat heel 1Kor. 13 over, maar juist door de eigenschappen van de liefde, die we allemaal zo duidelijk terugvinden in de Here Jezus, krijgt het zijn volle glans en waarde.

Gebed: Dank U, Heer voor Uw liefde voor mij en dat U Uw liefde in mij hebt uitgestort. Ik bid, Heer, dat ik steeds meer kan gaan leven uit die liefde, zodat anderen dat ook aan mij zullen merken en U in mij gaan herkennen. Tot meerdere eer en glorie van Uw Naam.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.