Verminderen

Leave a comment Standard

Verminderen

Opfrisser met de 7 w’s
Hij zei tegen hen: ‘Wie dit kind in mijn naam bij zich opneemt, neemt mij op; en wie mij opneemt, neemt hem op die mij gezonden heeft. Want wie de kleinste onder jullie allen is, die is werkelijk groot.’Lucas 9:48

Wie? Jezus spreekt hier tegen de discipelen, dus ook tegen ons, als we het verlangen hebben om Hem te volgen.

Wat? Wij zullen onszelf moeten vernederen, voor elkaar, de minste willen zijn.

Waar? In het koninkrijk van God, maar ook in ons dagelijks leven.

Waarom? Omdat we dan pas groot zijn, omdat God dan, door Zijn Geest, door ons heen kan werken.

Wanneer? Pas wanneer we afrekenen met trots en hoogmoed. Heb je een bediening? Leg die op het altaar, het is niet van jou, het is van Hem.

Waarvoor? Zo vaak vinden we namen en posities belangrijk en kijken we op naar de grote namen in Gods koninkrijk. Maar wat echt telt is ons hart.

Waartoe? Wanneer wij ons, in alle nederigheid beschikbaar stellen aan de Here God, zal Hij ons pas echt kunnen gebruiken. Trots en hoogmoed waren de drijfveren van satan om in opstand te komen. Nog steeds gebruikt hij die tactiek bij het volk van God. ‘Mijn kerk is beter dan de jouwe, mijn bediening is groter en belangrijker dan die van jou, ik heb geestelijke gaven’. Allemaal geweldig. Maar Jezus leert ons dat we moeten verminderen, dan zal Hij vermeerderen!

Gebed: Vader, ik leg alles wat ik van U gekregen heb en voor U mag doen op het altaar. Het is niet van mij, het is van U. Als er trots of hoogmoed in mijn hart is, dan belijd ik dat voor U als zonde. Ik kies ervoor om mij daarvan te bekeren. Ik wil dienstbaar zijn in Uw koninkrijk, tot eer van Uw Naam. Amen.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.