Onvergelijkbaar

Leave a comment Standard

onvergelijkbaar.

Opfrisser met de 7 w’s
Wie is gelijk aan de HEER, onze God, die hoog daar boven zijn woning heeft, die zijn oog richt naar beneden, wie in de hemel en op de aarde?Psalmen 113:5-6

Wie? Dat is nu net de vraag, Wie? Niemand dus, Hij is de Enige, de Unieke.

Wat? Is gelijk aan de HERE, onze God

Waar? Die woont, hoog daar boven in de hemel.

Waarom? Dat is de woonplaats van de Here God, onze Vader en van Zijn Zoon, die aan Zijn rechterhand zit. De Heilige Geest woont in ons, wij zijn Zijn tempel.

Wanneer? Al van oudsher is dat Zijn woonplaats en de aarde de voetbank van Zijn voeten.

Waarvoor? Hij troont daarboven, dat betekent, dat alles aan Hem onderworpen is, hetzij machten hetzij engelen, wat dan ook, Hij is heerser over al wat leeft. Vanuit de hoogte houdt Hij alles in het oog en is betrokken bij wat hier beneden gebeurt.

Waartoe? Om aan het eind Zijn plan te volvoeren: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar Hij zelf in ons midden zal zijn. God’s plan is vanaf het begin, dat Hij wil wonen bij ons. Door ons hart open te stellen voor de Heilige Geest, mogen we daar al iets van proeven, maar het zal pas volmaakt zijn als Gods plan volvoerd is.

Gebed: Dank U, Vader God, dat er niemand is zoals U en dat U dus de sterkste bent en overwinnaar. Dank U Here Jezus, dat U de sleutels van de Dood en het Dodenrijk in Uw bezit heeft en dat we afstevenen op uw volmaakte plan. Dank U, heilige Geest, dat U in mij woont en zich met mij bemoeit en mijn krachtbron bent. ik loof en prijs Uw heilige Naam.

Arie de Paauw

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het dagelijks toezenden van een nieuwe tekst.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.