Trouw, kracht, bescherming

Leave a comment Standard

Trouw, kracht, bescherming.

Opfrisser met de 7 w’s
Maar de Heer is trouw, hij zal u kracht geven en u tegen het kwaad beschermen.2 Tessalonicenzen 3:3

Wie? De Heer, de Krios, dat is de Here Jezus.

Wat? Zal ons kracht geven en ons tegen het kwaad, de boze beschermen.

Waar? Hier, op de aarde, waar we leven.

Waarom? Omdat de boze op de loer licht, hij is op zoek naar hen die hij kan verslinden en de Here trouw is.

Wanneer? Wanneer wij niet wandelen op de aangegeven wegen, (vers 4), Gods geboden zijn onze bescherming.

Waarvoor? Dichtbij God en Zijn Woord blijven en schuilen in de schuilplaats van de Allerhoogste, wandelen in het licht en de wapenrusting uit Efeze 6 zijn middelen om beschermt te worden tegen aanvallen van de boze.

Waartoe? Wanneer wij tot geloof gekomen zijn, baalt hij daar verschrikkelijk van, hij kan ons niet uit de hand van God roven, dat weten wij uit het Woord, maar hij kan ons wel belemmeren om te groeien en om vrucht te dragen. Ons verleiden tot zonde is zo’n tactiek. Daarom is het geweldig om te weten, dat God ons zal versterken en kracht geven om hem te weerstaan en ons tegen hem beschermt.

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U ons versterkt en kracht geeft en beschermt tegen de boze en dat we mogen weten dat hij een verslagen vijand is. Toch hebben we nog vaak veel last van hem. Help ons, Heer, om te strijden en te overwinnen, in Uw kracht, door Uw Geest.

Arie de Paauw

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het dagelijks toezenden van een nieuwe tekst.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Opfrisser met de 7 w’s

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.