Practici what you preach

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s
Laten we met Jezus’ tussenkomst een dankoffer brengen aan God: het huldebetoon van lippen die zijn naam prijzen, ononderbroken. En houd de liefdadigheid en de onderlinge solidariteit in ere, want dat zijn offers waarin God behagen schept. — Hebreeen 13:15-16

Wie? Wij, de gemeente, een ieder die de Here Jezus van harte liefheeft.

Wat? Worden opgeroepen om, dankzij het zoenoffer van de Here Jezus, een dankoffer te brengen, de belijdenis van onze lippen èn liefdadigheid aan de buitenwereld en solidariteit onderling in ere te houden.

Waar? In de gemeente, maar ook daarbuiten. Lofoffers, aanbidding aan God en barmhartigheid aan de naaste.

Waarom? Omdat Hij in zulke offers behagen schept.

Wanneer? Dus niet alleen ’s zondags de Heer groot maken in de dienst, maar ook door de weeks in daden laten zien wat christen zijn inhoudt. (geen Kortjakje geloof)

Waarvoor? We kunnen de Here loven en prijzen met onze mond, maar dat hoeft nog geen lofoffer te zijn. Een offer is het pas, als het je wat kost, dus Hem juist loven en aanbidden als het minder gaat. De mensen om ons heen kijken niet naar hoe wij Hem prijzen, maar hoe wij Hem, d.m.v. hen, dienen.

Waartoe? Voor heel veel mensen is geloven maar iets wat je op zondag doet. Men zegt dat dan ook vaak. Helaas hebben wij dat beeld maar al te vaak afgegeven. Maar als we in de praktijk brengen wat wij prediken en net zo uitbundig zijn in het barmhartigheid bewijzen, als in onze liederen, hetzij Psalmen, hetzij Opwekking, dan zal men zien dat het echt is.

Gebed: Ik wil voor U belijden, Vader, dat ik maar al te vaak door de weeks niet gedaan heb, wat in overeenstemming is met want ik op de zondag beleed. Laat mij een evenwichtig getuige van U zijn, in woord en in daad, opdat de Naam van de Here Jezus geëerd zal worden.

Arie de Paauw

Met dank aan http://www.dagelijkswoord.nl voor het dagelijks toezenden van een nieuwe tekst.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op http://www.Opfrisser.com
Opfrisser met de 7 w’s

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.