Vreugdevol

Leave a comment Standard

Vreugdevol.

Opfrisser met de 7 w’s
Wees niet bedroefd, want de vreugde die de HEER u geeft, is uw kracht.Nehemia 8:10

Wie? Het volk Israël, nadat de muur weer herbouwd was en de wet werd voorgelezen

Wat? Moet niet bedroefd zijn, zij huilden en rouwden vanwege de woorden van de wet, maar juist blij in de Here.

Waar? Het vond plaats op het plein voor de waterpoort, maar de vreugde die God geeft kunnen we overal ervaren.

Waarom? Omdat dat de vreugde is van onze verlossing, het feit dat de vloek van de wet ons niet meer raakt, omdat we onder de genade zijn, door het verlossende werk van de Here Jezus.

Wanneer? Dat zijn we, als we ons aan Hem hebben overgegeven, ons hebben bekeerd van onze zonden en zijn wedergeboren uit water en Geest

Waarvoor? Eerder kunnen wij het Koninkrijk van God niet ingaan en dus die vreugde van de Here ook niet proeven.

Waartoe? De vreugde die de wereld ons geeft is vluchtig en is zo voorbij en na afloop heb je een kater. Maar de vreugde die God, de Heer ons geeft, is blijvend en een kracht en een toevlucht. Daarom geen plaats voor somberheden, depressie, zwaarmoedigheid. Bekeer je daarvan, je vreugde is van de Heer!

Gebed: Dank U, Heer, dat U ons blij wilt hebben, dat we mogen feestvieren en genieten van het leven, omdat de vreugde die U geeft, onze verlossing door het bloed van Jezus, sterk en krachtig is en onze toevlucht. Dit is de dag die U gemaakt heeft, daarom kies ik ervoor om mij te verheugen, ondanks misschien wel regenbuien, kou en nattigheid, maar het is Uw dag!

Arie de Paauw

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het dagelijks toezenden van een nieuwe tekst.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.