meer dan 100 preken

Leave a comment Standard

meer dan 100 preken

Opfrisser met de 7 w’s

Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft. — Efeziers 4:32

Wie? De leden van de gemeente in Efeze, maar ook de gemeente van de Here Jezus Christus wereldwijd, of te wel u en ik

Wat? Moeten goed zijn voor elkaar, vol medeleven en elkaar vergeven, zoals de Here God ons in Christus vergeven heeft.

Waar? In de eerste plaats in de gemeente zelf, maar in principe overal en voor iedereen

Waarom? Centraal staat hier het ‘gij geheel anders’ van vers 20 (NBG), wij zijn, doen anders omdat we de Here Jezus kennen

Wanneer? Gewoon altijd, het is een levenshouding, het zou heel wat narigheid voorkomen (hebben) als iedereen die zich christen noemt zich hieraan houdt

Waarvoor? Als de Here Jezus in ons woont, door de heilige Geest, dan zijn we anders ten opzichte van elkaar, omdat we, net zoals Hij dat deed wij onszelf wegcijferen. Niet wij zijn meer belangrijk, of onze standpunten, maar de liefde onderling

Waartoe? Dan zijn we ook in staat anderen te vergeven, wat ze ons ook hebben aangedaan, hoe erg ook, omdat we beseffen dat we zelf ook vergeving nodig hebben . Als we zo met zijn allen, met elkaar leven, dan prediken we een boodschap zonder woorden, die meer zegt dan 100 preken.

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U ons het voorbeeld gegeven hebt, zodat we weten wat we moeten doen, dank U voor Uw Geest die ons erbij wilt helpen, anders zouden we het niet kunnen.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.