Tegengesteld reageren

Leave a comment Standard

Tegengesteld reageren.

Opfrisser met de 7 w’s
Zegen uw vervolgers; zegen hen, vervloek hen niet. Wees blij met wie zich verblijdt, heb verdriet met wie verdriet heeft.Romeinen 12:14-15

Wie? Wij, die discipelen van de Here Jezus willen zijn.

Wat? moeten hen die ons vervolgen, kwaad doen, op wat voor manier dan ook, zegenen; zegenen betekent ook goed over hen spreken.

Waar? Waar het ook maar kan, in eerste instantie in onze gebeden voor hen, maar ook als we over hen spreken, niet het negatieve, maar juist het goede.

Waarom? Dat helpt ons om de wet van koninkrijk te gehoorzamen, juist in die gevallen tegengesteld reageren, daarin laten we zien dat we anders zijn. We moeten ook beseffen, dat we niet tegen vlees en bloed strijden, dus niet tegen deze personen zelf, maar tegen de machten die erachter zitten. Die mag je bestraffen en binden in Jezus Naam.

Wanneer? Wanneer je voor hen bidt, op de knieën ligt, is het minder makkelijk om te schoppen.

Waarvoor? Wij hebben een andere gezindheid dan de wereld, wij hebben de gezindheid van Christus. Het is o zo makkelijk, maar daarom o zo menselijk om direct en primair te reageren, wanneer je onrecht wordt aangedaan, maar juist door deze mensen met Gods ogen aan te zien, te kijken hoe Hij naar hen kijkt, zie je de reden waarom ze het doen en kan gerichtvoor hen bidden.

Waartoe? Dit is een getuigenis zonder woorden, als iedereen roddelt, slecht over iemand praat mogen we niet mee doen, maar als iemand blij of verdrietig is, mogen we daar wèl in delen, dat is zoals de Here Jezus was, dat is zoals Hij wil dat wij zijn.

Gebed: Soms lijkt het wel, Here Jezus, dat U van ons het onmogelijke vraagt, maar U heeft het ons zelf voorgedaan. En U heeft ons Uw Geest gegeven, zodat wij, wanneer wij op Hem afgestemd zijn, deze dingen ook kunnen, als de vrucht van de Geest die in ons groeit. Dank U wel, daarvoor.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.