Help

Leave a comment Standard

Help.

Opfrisser met de 7 w’s
Dit zegt de HEER, je bevrijder, de Heilige van Israël: Ik ben de HEER, jullie God, die jullie onderricht in je eigen belang, die jullie leidt op de weg die je gaat. Luisterde je maar naar mijn geboden, dan zou jouw vrede zijn als een rivier, en je gerechtigheid als de golven van de zee.Jesaja 48:17-18

Wie? De HERE, je bevrijder, de Heilige van Israël, door de Geest, bij monde van de profeet Jesaja.

Wat? Hij zegt, dat Hij Israël, maar voor vandaag geldt dat ook voor ons, onderricht in ons eigen belang, en ons leidt op de weg die we gaan zullen.

Waar? In ieder aspect van ons leven. Hij wil ons leiden in het maken van moeilijke beslissingen, juist door Zijn heilige Geest, de Helper bij uitstek, kan dat zo mooi.

Waarom? Het woord Parakleitos, wat meestal vertaald wordt met de Trooster, betekent ook, de Helper, Hij die er bij geroepen wordt. Het is de taak van de heilige Geest om ons te hulp te komen.

Wanneer? Wij moeten Hem er dan wel bij roepen en luisteren en gehoorzaam zijn. Het naleven van Gods geboden wordt vaak afgedaan als wettisch. En ja, we hoeven ze niet te houden om in de hemel te kunnen komen, dat kan alleen door het geloof in de Here Jezus Christus, maar om zegen te ontvangen in je leven en niet onder een vloek te komen, is het zo belangrijk om te doen wat God zegt.

Waarvoor? Aandachtig luisteren naar wat God zegt, geeft zegen in je leven, vrede alles een rivier en gerechtigheid als de golven van de zee, dat geeft een oneindigheid weer, een onbegrensdheid. Wie wil dat nou niet?

Waartoe? Als wij vandaag, door de kracht van de heilige Geest, een heilig leven leiden, afgezonderd, gericht op God en Zijn geboden en inzettingen, dan gaat Gods zegen stromen, onherroepelijk. Ik wil er niets van missen, jij wel?

Gebed: Dank U wel, Vader, dat Uw Geest ons leert aangaande de weg, dat U Uw wet in ons binnenste schrijft, op de tafels van ons hart, dank U, dat U Uw Geest gegeven heeft, als Helper, die ons in alles wil bijstaan en ons wil leiden. Ik aanvaard Uw hulp, heilige Geest en Uw leiding in en voor mijn leven.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.