Gecondoleerd

Leave a comment Standard

Gecondoleerd.

Opfrisser met de 7 w’s
U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God.Kolossenzen 3:3

Wie? U, dat is iedereen, die in de Here Jezus gelooft en zijn leven aan Hem gegeven heeft.

Wat? Is gestorven, met Hem, dood voor de zonde, doos van je oude leven.

Waar? Aan Golgotha’s kruis, toen Jezus uitriep: Het is volbracht

Waarom? Als wij dood zijn aan onszelf, kunnen we geen verkeerde dingen meer doen, als wij Christus in ons laten leven (Gal. 2:22). Maar dat is een keuze van onze eigen wil, laten we de oude mens, die dus eigenlijk dood is, weer tot leven komen, dan steekt ook de zonde eer de kop op.

Wanneer? Wij zijn gestorven met Hem, daarom is het dan ook goed om met Hem begraven te zijn, in de doop, zoals de Bijbel dat zo duidelijk zegt. Dan zijn we verborgen in God en kan de duivel er niet bij. Wij moeten leren aan doe overwinningskant te staan en te blijven staan.

Waarvoor? Iemand die dood is, kan je geen pijn meer doen, kan je niet meer raken door hem te beledigen, af te wijzen of angst aanbte jagen. Dit is dus een belangrijk facet in ons geloofsleven. Dood zijn aan jezelf, maakt de immuun voor deze dingen. Dan ga je anders leven, uit de kracht van de Geest, tot eer van Zijn Naam.

Waartoe? Om de wereld te laten zien, dat we anders zijn, geen bosje met vlooien, dat bij het minste of geringste opvliegt bij een opmerking over ons, we zijn dood. Niet iemand die zijn gram haalt, als anderen hem een loer draaien, we zijn dood. Wanneer Christus dan in ons leeft en de ruimte krijgt om dat te doen, gaat ons leven er anders uit zien.

Gebed: Vader, dank U wel, voor Uw oplossing om ons immuun te maken voor alle nare zaken, die mensen ons soms aan doen. En ze kunnen zo’n pijn doen, Heer. Maar als we echt dood zijn, met Christus gestorven, dan moet het ons niet meer kunnen raken. Help ons om daar steeds meer uit te leven.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.