Schaapachtig

Leave a comment Standard

schaapachtig.

Opfrisser met de 7 w’s
U nodigt mij aan tafel voor het oog van de vijand, u zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over

Wie? De HERE, die onze herder is, zoals Hij in deze bekende psalm wordt genoemd.

Wat? Nodigt ons aan tafel, zalft ons hoofd met olie en geeft ons een overvolle beker.

Waar? Voor het oog van de vijand, de tegenstander. Niet alleen in menselijke sfeer, maar ook in geestelijke sfeer, voor het oog van satan.

Waarom? God laat zien, dat Hij aan onze kant staat, daarom die maaltijd voor het oog van de vijand, Gods zorg spreekt daar ook uit, ook onze zalving, Christus betekent gezalfde, christenen zijn zij de de gezalfde volgen en zelf ook gezalfd zijn met de heilige Geest. En het is de zalving die het juk verbreekt.

Wanneer? Waneer de Heer onze Herder is, dat is de voorwaarde. En wanneer we Hem volgen. In Johannes 10 zien we dat deze Psalm profetisch is en op de Here Jezus slaat, die zelf zegt: Ik ben de goede Herder. Willen we het bovenstaande meemaken, moeten we Hem volgen.

Waarvoor? God’s redding krijgen we uit genade, door geloof, zijn zegeningen, zijn overvloed door gehoorzaamheid. Als het je aan dingen ontbreekt, vraag het jezelf af, volg ik Jezus onvoorwaardelijk? Heb ik Hem in alle facetten van mijn leven als Herder? Hij weet de beste plekjes voor de schapen om te grazen en de stille wateren om te drinken, maar dan moet je soms door een donker dal, maar altijd achter Hem aan.

Waartoe? Als we leren luisteren naar het tikken van Zijn staf in goede tijden, zullen we die ook herkennen als het donker is en niet zo goed kunnen zien. Weet in ieder geval altijd, dat het volgen van Jezus je leidt naar goede plekken, eigenwijsheid houdt je daar van af. Proclameer het maar vandaag : de Here is mijn Herder, ik heb alles wat ik nodig heb!

Gebed: Wat geweldig, Here Jezus,dat U onze Herder bent en wilt zijn en dat wij Uw schaapjes mogen zijn, deel van Uw kudde. Ik kies ervoor om U te volgen, omdat U alles het beste voor mij weet en zoveel voor mij in petto heeft, grazige weiden, stille wateren, heerlijke maaltijden, zalving, die het juk verbreekt, en overvloed. Ik ga er achteraan, achter U aan!

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.