Dat is een licht!

Leave a comment Standard

Dat is een licht!

Opfrisser met de 7 w’s
Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.Johannes 8:12

Wie? De Here Jezus, de Zoon van de levende God, die sprak: ‘Er zij licht” en er was licht

Wat? Is het licht voor (van) de wereld. Dè oplossing voor de duisternis.

Waar? In de wereld, maar ook in ons persoonlijk leven.

Waarom? Duisternis verhindert je om dingen te zien, je strompelt en weet niet waar je gaat, het gevaar dreigt dat je valt. Is je pad verlicht, dan zie je waar je heen moet en waar eventuele obstakels zitten.

Wanneer? Voorwaarde om het Licht te hebben is Hem na te volgen, de sleutel is discipelschap. Doen wat Hij deed, zeggen wat Hij zei, in en door Zijn Geest handelen, dan zijn wij ook het Licht der wereld (Mat.5:14)

Waarvoor? Om nooit meer in de duisternis te hoeven strompelen, gevangen te zitten, dus ook gebonden te zijn door duistere machten, maar helder en klaar je pad voor je te zien.

Waartoe? Soms moeten we beslissingen nemen, die moeilijk zijn en waarvan we de consequenties niet goed kunnen overzien. Naast het Licht des levens is Jezus ook het vleesgeworden Woord. De tekst uit Psalm 119 :105 Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad, klinkt dan in deze uitspraak door. Vanuit het Woord en door Zijn Geest, wil de Heer ons licht geven in donkere tijden, ook van verdriet en pijn, rouw en gemis. Volg Hem en je hebt en bent het Licht.

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U gekomen bent om ons bij te lichten in donkere tijden, dat Uw Woord een lamp is en wij nooit meer in duisternis hoeven wandelen. U zegt ook dat wij het licht van de wereld zijn. Mag ik zo vandaag stralen om bij te lichten en niet om te verblinden, door Uw liefde gedreven.

Arie de Paauw

NB. Gisteren contact gelegd met mensen die de 7 w’s in boekvorm zouden kunnen uitgeven. Het vraagt nogal een aardige investering, maandag ligt het straks aan het eind van het jaar in de Chr. Boekwinkels. Willen jullie, als trouwe lezers bidden voor wijsheid.

Advies is ook altijd welkom, van door vele raadgevers lukt een plan, zegt de bijbel.

Alvast bedankt

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.