Oppassen, gevaar!

Leave a comment Standard

Oppassen, gevaar!

Opfrisser met de 7 w’s
Want alles wat in de wereld is – zelfzuchtige begeerte, afgunstige inhaligheid, pronkzucht -, dat alles komt niet uit de Vader voort maar uit de wereld. De wereld met haar begeerte gaat voorbij, maar wie Gods wil doet blijft tot in eeuwigheid.1 Johannes 2:16-17

Wie? Wie Gods wil doet

Wat? Blijft tot in eeuwigheid.

Waar? allereerst hier en nu, maar ook straks na de dood of de wederkomst, wat ons het eerste overkomt.

Waarom? De wil van God doen, dat is in Hem blijven en wandelen in het licht en je hoeden voor de dingen die in het bovenstaande genoemd worden, kunnen ons voor struikelen behoeden.

Wanneer? Als we wedergeboren zijn, hebben we het eeuwige leven al en gaan we straks alleen maar over. Voorwaarde is wel dat je dat bent, dat je je zonden hebt beleden en gevraagd aan de Here Jezus of Hij in je hart wil komen. En dat wil Hij!

Waarvoor? Zonder in een kramp te komen kunnen we de waarschuwing van Johannes zeker ter harte nemen. Het is geen keurslijf, eerder een waarschuwingsbord van oppassen, gevaarlijk. Maar al te vaak zoeken we de grens op van wat nog net kan en zijn dan verwonderd dat we toch in zonde vallen. Blijf buiten de rand en wandel in het licht!

Waartoe? Alle zondige dingen zijn lekker, heb ik wel eens iemand horen zeggen en dat is een leugen. Het leven met God van dag tot dag, is het meest spannende wat je kan overkomen. Dat andere is tijdelijk en de nasmaak is erger dan het genot. Maar de dingen van God zijn eeuwig en blijvend.

Gebed: Dank U, Vader, voor Uw Woord, dat ons waarschuwt en leidt. We hebben dat ook vandaag zo nodig. Alle indrukken die op een dag via de media op ons afkomen, kunnen ons zo makkelijk verleiden. Help ons, Heer om standvastig te zijn en dicht bij U. En dank U, dat ook als wij gevallen zijn, altijd weer bij U terug kunnen komen!

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het verstrekken van de tekst

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twiitter @opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.