Aanroepen

Leave a comment Standard

Aanroepen.

Opfrisser met de 7 w’s
En er is geen onderscheid tussen Joden en andere volken, want ze hebben allen dezelfde Heer. Hij geeft zijn rijke gaven aan allen die hem aanroepen, want er staat: ‘Ieder die de naam van de Heer aanroept, zal worden gered.’Romeinen 10:12-13

Wie? iedereen, Jood of uit de andere volken, het maakt niet uit

Wat? als wij de Naam van de Heer (Jezus) aanroepen, zijn we gered.

Waar? Maakt niet uit, waar je dat doet, of hebt gedaan, op straat, in de kerk, in je binnenkamer.

Waarom? Wie de Naam van de Heer aanroept, erkent Hem dus ook als Heer en vers 10 zegt dat we dat met de mond moeten belijden, dus hardop: Jezus is Heer!

Wanneer? dat is dus, naast in je hart, dus oprecht geloven dat Hij leeft en uit de dood is opgestaan, de voorwaarde om te worden gered. Het is zo geweldig als we op straat evangeliseren en mensen ons dat nabidden en wij hen mogen vertellen dat ze zijn gered!

Waarvoor? Het aanroepen, dus niet fluisteren, roepen geeft een bepaald geluidsvolume aan, laat iets zien, van de nood waarin men verkeert zonder God. Je roept het uit naar Hem. Voor sommigen zal dat misschien in de laatste ademtocht of doodsnik zijn, waardoor zij toch, op het nippertje de hemelpoort kunnen binnengaan, wie zal het zeggen. Beter is het om dat hier en nu al te doen!

Waartoe? God wil dat alle mensen behouden worden,(2 Petr. 3:9) zonder uitzondering, daarom staat er ook ‘iedereen’ en daar hoor jij toch ook bij? Heb je misschien nog niet die zekerheid, dat je, wanneer je nu zult sterven je direct naar de hemel zult gaan? Roep de Naam van de Heer aan, belijd Hem je zonden en geloof dat Jezus stierf voor jou en dat Hij weer is opgestaan. Op grond van dit woord, ben je dan gered. Want iedereen, daar hoor jij ook bij toch? Stel niet uit, doe het nu!

Gebed: Lieve Heer Jezus, kom in mijn hart, vergeef me mijn zonden. Was en reinig me. Zet me vrij. Jezus, dank U dat U stierf voor mij.Ik geloof dat U weer bent opgestaan en dat U weer terug zult komen voor mij. Vul mij met Uw heilige Geest. Geef me passie voor de mensen die U nog niet kennen, honger naar de dingen van God en vrijmoedigheid om het evangelie van Jezus Christus door te geven. Ik ben gered, ik ben opnieuw geboren, ik ben vergeven en ik ben op weg naar de hemel, omdat ik Jezus in mijn hart heb.

Arie de Paauw

Ps. Heb je dit voor het eerst hardop en met je hart meegebeden, laat het ons weten!

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het verstrekken van de tekst

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twiitter @opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.