Hij is erbij

Leave a comment Standard

Hijis erbij!

Opfrisser met de 7 w’s
Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader die zich over ons ontfermt, de God die ons altijd troost.2 Korintiers 1:3

Wie? De God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ook onze Vader is.

Wat? Zij geprezen

Waar? Dat hoeft niet op een bepaalde plaats, dat kan overal en altijd. Waarom doen we het nu niet even?

Waarom? Omdat Hij Degene is die zich over ons ontfermt en ons altijd troost. Psalm 103 zegt het zo: Zoals een Vader zich ontfermt over zijn kinderen, zo ontfermt zich de Here over wie Hem vrezen.

Wanneer? Altijd. Hij is altijd paraat om ons nabij te zijn en te helpen en te troosten

Waarvoor? Met name als we onder verdrukking lijden, zoals Paulus even verderop vertelt. Hij had bijna het leven gelaten tijdens en door de verkondiging van het evangelie. Maar dan redt God uit en vertroost, lichamelijk en geestelijk.

Waartoe? Zodat wij ook anderen weer kunnen vertroosten (vers 4) en behulpzaam kunnen zijn. In het koninkrijk van God gaat het nooit (alleen) om jezelf, maar speelt je omgeving een minstens zo belangrijke rol. Juist bij het uitdelen van de dingen van God, ga je zelf meer ontvangen!

Gebed: Dank U wel, hemelse Vader, voor Uw troost en ontferming, in tijden van verdriet, druk, verdrukking. Soms lijkt het niet meer haalbaar, maar met U erbij, kunnen we het aan. U bent geweldig.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het verstrekken van de tekst

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees

#opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.