Watersnood

Leave a comment Standard

Watersnood.

Opfrisser met de 7 w’s
Vol vreugde zullen jullie water putten uit de bron van de redding.Jesaja 12:3

Wie? Voor wie wil, het is eigenlijk voor iedereen beschikbaar

Wat? Water putten uit de bron van de redding

Waar? De Bron van de redding is de Here Jezus, alleen door zijn offer aan het kruis is er redding mogelijk

Waarom? Er is nu eenmaal geen andere weg, dan door het geloof in Hem. De meest eenvoudige manier die er is, is ja zeggen tegen de Here Jezus

Wanneer? We kunnen over dat water, een beeld van de heilige Geest, ieder moment beschikken, beter nog is om er constant op aangesloten te zijn, zodat het kan stromen, de hele dag door. En blijdschap ons deel zal zijn.

Waarvoor? We hebben dat zo nodig, wat we ook doen in de wereld of in de kerk, we kunnen niet zonder die Bron en dat Water.

Waartoe? Om de grote daden van de Heer te verkondigen, zie vers 4,5 en 6 en mensen waar dan ook te vertellen dat er hoop en redding is voor een ieder die in Hem gelooft.

Vandaag gaan we dat met een groep in Dronten doen, zingen, evangeliseren, bidden voor de zieken, de Naam van Jezus groot maken, zomaar op straat. Bid je mee voor een grote oogst aan zielen?

Gebed: Dank U, Vader, voor de Bron van onze Redding, Uw Zoon, onze Here Jezus. Dank U heilige Geest voor het verfrissende water dat U over ons uitgiet en waar U onze dorst mee lest en ons schoonspoelt. Dank U voor die kracht en die blijdschap.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het verstrekken van de tekst

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees

#opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.