Enig

Leave a comment Standard

Enig

Opfrisser met de 7 w’s
Luister, Israël: de HEER, onze God, de HEER is de enige! Heb daarom de HEER, uw God, lief met hart en ziel en met inzet van al uw krachten.Deuteronomium 6:4-5
Wie? De HERE God, JHWH Elohim,

Wat? Is de enige, Hij is enig in Zijn soort en Hij is één, Hij is uniek.

Waar? Dit is de Joodse geloofsbelijdenis, het SJEMA wat geleerd wordt zodra men kan spreken en, indien mogelijk ook bij het sterven wordt uitgesproken. Het is bekend dat velen met de deze belijdenis op hun lippen, de gaskamers zijn ingegaan.

Waarom? God duldt geen andere afgoden naast zich, daarom verlangt Hij van ons onvoorwaardelijke liefde, met hart en ziel en kracht

Wanneer? Onvoorwaardelijk, dus maakt niet uit wanneer, in voor en tegenspoed, door dik en dun

Waarvoor? Wanneer wij Hem van harte liefhebben, vervullen wij de wet, zegt de Here Jezus zelf op de vraag wat het belangrijkste gebod is en Hij voegt de liefde aan de naaste er aan toe.

Waartoe? In een wereld die blaakt van zelfzuchtigheid moet het een verademing zijn voor mensen om christenen tegen te komen, die gedreven worden door de liefde voor God en de naaste, die zichzelf weg willen cijferen en voor Jezus willen gaan. Dan zijn ook wij enige mensen, uniek, zoals als onze God

Gebed: Ja, Vader, U bent geweldig, niemand is als U, en niemand houdt zoveel van ons Here Jezus, dat hij zijn leven voor ons zou geven en niemand is zo trouw en geweldig als U, heilige Geest. Daarom kies ik er voor om U lief te hebben met mijn hele hart, met mijn hele ziel en al mijn kracht.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het verstrekken van de tekst

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees

#opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.