PUSH

Leave a comment Standard

PUSH (Pray Untill Something Happens)

Opfrisser met de 7 w’s
Blijf bidden en blijf daarbij waakzaam en dankbaar.Kolossenzen 4:2
Wie? De gemeente in Kolosse en met hen ook wij

Wat? Moeten blijven bidden, volharden, waakzaam en dankbaar zijn

Waar? In ons gebed, ook al lijkt het misschien niet een, twee, drie iets uit te werken, soms kost het tijd. Denk aan Daniël.

Waarom? Om juist een doorbraak te forceren, te blijven beuken op bolwerken in de hemelse gewesten, net zo lang tot er iets gebeurt.

Wanneer? Iedere dag opnieuw. Soms hoor je mensen wel eens zeggen, dat meer dan een keer bidden een vorm van ongeloof zou zijn. Dat is onzin. De Here Jezus leert onszelf dat we moeten volharden in het gebed. We bidden niet om God van informatie te voorzien, Hij weet alles al.

Waarvoor? Soms heeft het tijd nodig, maar zeker als je weet, dat je bidt naar Gods wil, zoals voor verloren zielen, moet je blijven doorgaan. En niet alleen bidden, ook dankbaar zijn, dat God het gaat verhoren.

Waartoe? Dat is juist geloof, er voor danken terwijl je het nog niet kunt zien. We leven tenslotte in geloof en niet in aanschouwen. Dus doorgaan, allert blijven en danken. Dan gaat de verhoring zeker komen, vroeg of laat.

Gebed: We zijn vaak ongeduldig, Heer en willen meteen resultaat en soms doet U dat ook, maar soms heeft het langer tijd nodig. Maar leer ons op te volharden, waakzaam en dankbaar te zijn voor wat U gaat doen. In Jezus Naam.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het verstrekken van de tekst

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm!

Klik op deze link om het te bestellen http://vosvdleer.mijnbestseller.nl/magento/opfrisser-met-de-7-ws2.html, Of bestel het bij je plaatselijke christelijke boekhandel.

#opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.