Alert

Leave a comment Standard

Alert

Opfrisser met de 7 w’s
Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel.Efeziers 6:10-11

Wie? De gemeente in Efeze, maar ook wij vandaag, als gemeente en individueel

Wat? Moeten ons wapenen tegen de listen van de tegenstander

Waar? In de hemelse gewesten, in de strijd die daar woedt.

Waarom? Onze tegenstander wil niet dat wij vrucht dragen, boven het maaiveld uitkomen, in bezit gaan nemen wat van ons is geworden door de kruisdood van de Here Jezus. Daarom gaat hij rond als een briesende leeuw

Wanneer? Wanneer wij daar het minst op bedacht zijn, bijvoorbeeld moe of teleurgesteld, dan slaat hij toe. Daaro. wordt er ook een werkwoordsvorm gebruikt die betekent dat we het continu aan moeten hebben.

Waarvoor? Hij heeft eigenlijk maar één doel, ons vernietigen, weghouden van Christus en Zijn zegeningen. Hij kent onze zwakke punten en probeert ons daar op te vangen.

Waartoe? Maar wanneer wij èn sterk zijn in de Here en in de sterkte van Zijn macht, door Zijn Geest èn de wapenrusting aandoen en blijven houden èn strijd voeren met de wapens die God ons geeft, weten we dat de tegenstander al verslagen ìs, aan het kruis van Golgotha. Kop op, we hoeven niet bang te zijn, wel alert!

Gebed: Ja, Here Jezus, U hebt de overwinning behaald en daarom hoeven wij niet bang te zijn, maar wel alert, in de strijd. Open onze ogen zodat we de listen van de boze kunnen ontdekken en er tegen bestand zijn, zodat niets en niemand tussen U en mij in kan staan.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Met dank aan www.dagelijkswoord.nl voor het verstrekken van de tekst

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm!

Klik op deze link om het te bestellen http://vosvdleer.mijnbestseller.nl/magento/opfrisser-met-de-7-ws2.html, Of bestel het bij je plaatselijke christelijke boekhandel.

#opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.