Voeten wassen

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s
Op weg naar Passie en Pasen

Datum: 8 maart

Titel: voeten wassen

Lezen:Joh. 14:1-17

Tekst van vandaag:
Johannes 13:10

10 Jezus zei tegen hem: Wie gebaad heeft, heeft slechts nodig dat zijn voeten worden gewassen, want hij is al geheel rein. En u bent rein, maar niet allen.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie? Iedereen die gebaad heeft,die gewassen is in het bloed van Jezus

Wat? Is rein, alleen de voeten moeten nog gewassen worden

Waar? Dit zei de Here Jezus op de avond van het Paasmaal, waar Hij de voeten van alle discipelen waste.

Waarom? Aan je voeten kleeft stof. Denk aan die tijd, dat mensen op sandalen liepen in een warm klimaat. asfalt en straatstenen waren er niet, net zo min als de Roteb, die de straten veegde. Er lag dus allerlei vuiligheid op de straat, zoals stof, maar ook uitwerpselen van ezels e.d.

Wanneer? Als je dat naar vandaag toetrekt, lopen we als kinderen van God de hele dag in de vuiligheid van deze wereld, We horen dingen, zien dingen, er komt van alles binnen, vies en smerig, wat ons ook licht tot zonde kan verleiden.

Waarvoor? Het stof is het voedsel van de slang (Gen. 3:14) en als we dat niet schoonmaken, zal hij ons dus in de voeten bijten, zodat we verlamd raken en niet meer kunnen bewegen. het zal onze wandel met de Here Jezus bemoeilijken.

Waartoe? Daarom moeten wij ook onze voeten wassen, laten wassen door de Here Jezus, ,zodat we deel aan Hem hebben, er geen onreinheid tussen ons in staat en we kunnen wandelen met Hem. Onze gedachten reinigen en vullen met het Woord van God.

Gebed: Heer, ik bid dat U mij reinigt met het waterbad van het Woord van alles wat vandaag in mij komt door mijn ogen en oren. dat satan geen voedsel bij mij vindt en mij kan verlammen, want ik wil wandelen met U, gaan in Uw koninkrijk.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd.

Bron: Www.youversion.com

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm!

#opfrisser7wees

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.