Geen discusie

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Titel: Geen discussie

Tekst van vandaag:

1 Timotheüs 6:20

O Timotheüs, bewaar het u toevertrouwde pand, wend u af van onheilige, inhoudsloze praat en tegenstellingen van de ten onrechte zo genoemde kennis.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Lezen: 1 Tim. 6:1-21

Wie? Paulus aan Timotheus

Wat? Zegt dat hij moet bewaren wat hem is toevertrouwd en zich moet afwenden van onheilige, inhoudsloze praat en tegenstellingen. m.a.w. niet in discussie gaan

Waar? In de gemeente, waar hij is aangesteld, maar eigenlijk overal

Waarom? Discussies lijden nergens toe, ze kunnen je zelfs in de war maken, vergiftigen. Blijf bij datgene wat de ware leer is. De verzen 4,5 en 6 onderstrepen dat nog eens

Wanneer? Altijd. Zeker in evangelisatiewerk. Wij zeggen altijd in onze trainingen: Niet gaan discussiëren. Je kunt een discussie winnen, maar een persoon verliezen.

Waarvoor? Er wordt zo veel gepraat en gediscussieerd, ook op internet. Ik probeer me daar verre van te houden, want voor je het weet heb je iemand beschadigd of word je beschadigd. Daarom blijf bij de leer, dat Jezus gestorven is voor de zonden van de hele wereld en dat degene die het gelooft, het eeuwige leven heeft.

Waartoe? En breng het in praktijk. Geen woorden, maar daden, laat zien wat je gelooft, door de bewogenheid aan mensen te tonen, in barmhartigheid, liefde en godsvrucht en door ze te winnen voor Jezus

Gebed: Heer, leer ons om te gaan met mensen die proberen discussies uit te lokken en de confrontatie te mijden. Help ons het geloof in praktijk te brengen door er te zijn voor anderen, zodat ze U door mij een kunnen zien.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina

Bron: Www.youversion.com Deze periode zijn we bezig met het thema: Ontgiftig je ziel

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.