Onvoorstelbaar

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Titel: Onvoorstelbaar

1 Korinthe 2:9
Maar het is zoals geschreven staat: Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart is opgekomen, dat is wat God bereid heeft voor hen die Hem liefhebben.

Uit: Herziene Statenvertaling © 2010 Stichting HSV

Lezen: 1 Cor. 2

Wie? De Here God

Wat? Heeft dingen voor ons klaar liggen, wat geen oog heeft gezien, wat geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart is opgekomen

Waar? We denken dan vaak aan de hemel, maar als je de context leest begint dat met de genade van God, onze redding is al zo onvoorstelbaar, maar straks zal het helemaal het einde zijn

Waarom? Wel, zo groot is Zìjn liefde voor ons, groter dan zijn toorn over de zonde, omdat Jezus die voor ons gedragen heeft

Wanneer? Wanneer wij Hem liefhebben, ons hart voor Hem hebben opengesteld en Hem uitgenodigd om in ons leven te komen. Dan alleen krijg je daar deel aan, is het voor je

Waarvoor? Het is dus eigenlijk niet te bevatten, wij kunnen het niet bevatten, ook niet verzinnen. God in ons is al zo geweldig en straks eeuwig met Hem te zijn op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, waar geen dood meer is, geen ziekte, geen rouw, geen pijn, geen verdriet, het lijkt wel een sprookje

Waartoe? Maar het begint vandaag, als we beseffen dat de opstandingskracht die Jezus uit de dood deed opstaan in ons woont, dan er niets meer onmogelijk, dan gaan we nog meer van Gods glorie zien, in de kerk, op straat, waar we ook zijn. Dat is onvoorstelbaar? Ik kan het me voorstellen, dan begint de opwekking!

Gebed: U hebt zoveel geweldige dingen voor klaar liggen, Heer, onmogelijk voor ons om daar een voorstelling van te maken. Maar ook vandaag is het Uw wil om onvoorstelbare dingen door ons heen te doen, door de Heilige Geest, die in ons woont!

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Voor deze overdenkingen maak ik gebruik van het leesrooster van You Version, The Bible app

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm:
http://www.dordtsebestseller.nl/shop/index.php/religion-and-spirituality/opfrisser-met-de-7-w-s-1.html

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.