Zonder hobbels

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Titel: Zonder hobbels

Psalm 143:10
Leer mij Uw welbehagen te doen,
want U bent mijn God.
Laat Uw goede Geest mij leiden
in een geëffend land.

Naardense Bijbelvertaling

Lezen: Psalm 143

Wie? David, de Koning van Israël

Wat? Vraagt in deze zevende boetepsalm om, door Gods Geest geleid, het goede te doen

Waar? Om zodanig in het effen land, het geëffende land te komen. Het land van beloften, waar je lekker rustig kunt wandelen

Waarom? Hij zit aardig in de benauwdheid, wordt door vijanden belaagd. Maar Hij weet dat alleen bij de Here God uitkomst is

Wanneer? Na de weg van schuldbelijdenis, het is tenslotte een boetepsalm. 1 Joh. 1:9 geldt ook vandaag nog

Waarvoor? Soms kunnen onze zonden blokkades opwerpen. Die zijn dan geen straf, maar een gevolg van onze zondige wandel. Oorzaak en gevolg geldt ook in het geestelijke. Natuurlijk leven we in de genade, maar als je je hand aan de kachel brandt heb je nog steeds een blaar….

Waartoe? Daarom is het zo belangrijk dat we ons door de Heilige Geest laten leiden. In alle dingen? In alle dingen! Het woordje Parakleitos is niet alleen trooster, maar ook helper. Hij is gegeven om het ons makkelijker te maken, in het geestelijke, door de gaven, maar ook in ons karakter, door de vrucht. En in het gewone dagelijkse om ons te leren goed te wandelen, zonder hobbels

Gebed: Ja, Heilige Geest, ik vraag U mij te leiden ook vandaag in de dingen die ik wel en juist niet moet doen

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Voor deze overdenkingen maak ik gebruik van het leesrooster van You Version, The Bible app

Ook te lezen op http://www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm:
http://www.dordtsebestseller.nl/shop/index.php/religion-and-spirituality/opfrisser-met-de-7-w-s-1.html

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.