EHBO, Eerste Hulp bij Ongeloof

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Titel: EHBO, Eerste Hulp Bij Ongeloof

Markus 9:23,24

En Jezus zei tegen hem: Als u kunt geloven,
alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft.
En meteen riep de vader van het kind onder tranen: Ik geloof, Heere! Kom mijn ongeloof te hulp.

Uit: Herziene Statenvertaling © 2010 Stichting HSV

Lezen: Marcus 9:14-29

Wie? De Here Jezus tot de vader van de maanzieke jongen (maanzieke is een soort epilepsie)

Wat? Zegt tot de man dat niets onmogelijk is voor wie gelooft

Waar? In deze wereld, waar de effecten van de strijd in de geestelijke wereld zien. Een demon werd uitgedreven, dat is geestelijk, maar de effecten waren bij de jongen zichtbaar

Waarom? Geloof zet de kracht van God vrij. Bij iedere wonder of genezing is er geloof nodig. Hetzij bij degene die bidt (sowieso) of bij de ontvanger, of de vrager, in dit geval de vader.

Wanneer? Altijd. Ongeloof kan dingen tegenhouden. Maar geloof kan dat ook weer overwinnen. Het gebeurt zo vaak dat we voor ongelovigen bidden op straat, die het niet geloven, maar dan juist verbaasd zijn, als er dingen gebeuren. Alleen God de eer daarvoor

Waarvoor? Daarom wil God ook ons ongeloof te hulp komen, als we dat, zoals deze vader, aan Hem belijden. Helaas is er in het verleden te vaak gezegd, dat wanneer iemand niet genas, hij of zij niet genoeg geloof zou hebben. Degene waarvoor gebeden werd had dan,naast de ziekte, ook nog een schuldgevoel. Dat kan en mag NOOIT!

Waartoe? Als er iets niet gebeurt waar je voor gebeden hebt, is zelfonderzoek de eerste vereiste. Waar blokkeer ik? Had ik niet genoeg geloof? Zit er iets tussen God en mij. Vergeet nooit dat waneer je gebed verhoord wordt, dat geen verdienste is, maar genade. Belangrijk is dat we beseffen dat het niet onze kracht is, maar die van de Heilige Geest. Hij komt ons ongeloof te hulp. En dan is er niets meer onmogelijk! Ik strek me daar naar uit!

Gebed: Dank U, voor de geweldige kracht die door de Heilige Geest in mij woont. En die ik ook aan het werk mag zien, zoals gisteren in België. Het is zo onvoorstelbaar dat idee ziekte moet wijken voor de Naam van Jezus, als wij bidden. Ik geloof, Heer, kom mijn ongeloof te hulp! Dank U, Heer!

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Ook te lezen op http://www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm:
http://www.dordtsebestseller.nl/shop/index.php/catalogsearch/result/index/?cat=14&q=Opfrisser

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.