Je wordt gezocht

Leave a comment Standard

Opfrisser met de 7 w’s

Titel: Je wordt gezocht…
Efeze 3:20,21
Hem nu Die bij machte is te doen ver boven alles wat wij bidden of denken, overeenkomstig de kracht die in ons werkzaam is,
21 Hem zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen. Uit: Herziene Statenvertaling © 2010 Stichting HSV

Lezen: Efeze 3:14-21

Wie? Jij en ik

Wat? Worden gezocht om de kracht van God in ons te laten werken

Waar? In ons, ins lichaam en door ons leven

Waarom? Zodat Hij bij machte is te doen ver boven alles wat wij bidden of denken

Wanneer? Hij kan dat doen door ons heen. We gebruiken deze tekst zo vaak en zeggen dan : God is bij machte, maar Hij wil jou en mij gebruiken

Waarvoor? Wanneer wij beschikbaar zijn, kan Hij met Zìjn kracht door ons heen werken. De kracht van de Heilige Geest stelt ons in staat Zìjn grootheid en macht te demonstreren. Ieder moment van de dag. Je hoeft niet eerst een half uur in aanbidding te gaan, of wat dan ook. hij is altijd bij je en gaat nooit meer weg

Waartoe? Dan kunnen we door ons heen, de heerlijkheid van Jezus laten zien totdat Hij komt. Een glorieuze kerk, een glorieus leven begint bij het beschikbaar stellen van onszelf. Ongeschikt? Ja. Maar door Zìjn kracht: Geschikt.

Gebed: Ja, Heer, ik ben ongeschikt vanuit mijzelf, maar blijkens de kracht die in mij werkt in staat om te doen wat U van mij vraagt. Ik ben beschikbaar, U maakt bekwaam!

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm:
http://www.dordtsebestseller.nl/shop/index.php/catalogsearch/result/index/?cat=14&q=Opfrisser

Arie en Margreet de Paauw

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.