Eeuwig heil

Leave a comment Standard

Sla uw ogen op naar de hemel en aanschouw de aarde beneden, want de hemel zal verdwijnen als rook, de aarde zal verslijten als een kleed, evenzo zullen haar bewoners sterven. Maar Mijn heil zal voor eeuwig bestaan, Mijn gerechtigheid zal niet verbroken worden. — Jesaja 51:6

Lezen: Jesaja 51:1-8

Wie? Het volk Israël

Wat? Wordt opgeroepen naar het hele plaatje, de hemel en de aarde en Gods plan in Zijn geheel

Waar? Als de ballingschap is aangebroken, maar zeker ook verwijzend naar de eindtijd , de tijd waarin we nu leven

Waarom? Wij zien maar zo vaak alles vanuit ons perspectief, maar Hij overziet alles.

Wanneer? Wanneer die tijd zal aanbreken dat het met de aarde en de hemel is afgelopen weet niemand, maar dat het het eraan komt staat vast

Waarvoor? Maar wat er ook gebeurt, we kunnen God altijd blijven vertrouwen. Nogmaals, Hij overziet alles, niet alleen de berg waar wij voorstaan. Zijn plannen met de wereld gaan door, maar ook met ons! Soms lijkt het alsof alles tegenzit, dat je niet verder komt, maar wees ervan overtuigd, God gaat door!

Waartoe? Zijn heil zal voor eeuwig bestaan, zijn gerechtigheid zal niet verbroken worden. Zijn redding, genezing, bevrijding en alles wat de Here Jezus nog meer voor ons heeft betaald aan bet kruis kan niets of niemand ons afnemen. God is trouw, Hij zorgt voor ons!

Gebed: Dank U, hemelse Vader, dat we mogen weten, dat zelfs als alles wat vast staat, zoals de hemel en de aarde, verdwijnt, mensen om ons heen wegvallen, U blijft trouw tot in eeuwigheid en uw heil is voor eeuwig, uw gerechtigheid zal niet verbroken worden

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl. Tenzij anders vermeld maak ik gebruik van de Herziene Statenvertaling © 2010 Stichting HSV

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Ook te lezen op http://www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm:
http://www.dordtsebestseller.nl/shop/index.php/catalogsearch/result/index/?cat=14&q=Opfrisser

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.