Visitekaartje

Leave a comment Standard

Visitekaartje

Zo zegt de HEERE: Neem het recht in acht en doe gerechtigheid, want Mijn heil is nabij om te komen, en Mijn gerechtigheid om geopenbaard te worden. — Jesaja 56:1

Lezen: Jes. 56:1-8

Wie? De HERE, JHWH, die God die is, die was en die komt

Wat? Zegt dat we recht in acht moeten nemen en gerechtigheid doen

Waar? In ons leven van alle dag, wij zijn anders, wij hebben Christus leren kennen,wij zijn Zijn leerlingen, discipelen

Waarom? Gods redding is nabij, dichtbij, te grijpen voor een ieder die dat wil en Zijn gerechtigheid zal geopenbaard worden

Wanneer? Dit profeteerde Jesaja, sinds de komst van de Here Jezus is dit alleen nog maar in een stroomversnelling geraakt

Waarvoor? Wij zijn het visitekaartje van het Koninkrijk van God. We realiseren ons dat vaak niet, maar de wereld kijkt naar ons en daarom moeten ze vaak Jezus níet. We komen dat zo vaak tegen op straat, als we aan het evangeliseren zijn. Natuurlijk, we zijn nog maar leerlingen, we maken ook fouten

Waartoe? Maar, hoewel we onder de genade leven, is dat geen vrijbrief om maar aan te rotzooien. Juist recht en gerechtigheid moeten hoog in ons vaandel staan. Soms zijn het simpele dingen: je houden aan afspraken, zorgen dat je op tijd bent, niet roddelen, eerlijk zijn, ook als niemand kijkt enz. Allemaal dingen die laten zien dat we anders zijn. Wij zijn misschien wel de enige bijbel die mensen ooit lezen. Ik bid dat mijn gedrag niemand van Christus zal afhouden, maar dat mensen juist zullen zeggen: dat wil ik ook hebben, wat jij hebt!

Gebed: ja, Heer, U roept ons om Uw visitekaartje te zijn, zodat mensen een beeld krijgen van U en Uw Koninkrijk, een koninkrijk van kracht. Laat mij ook vandaag die uitstraling hebben, door Uw Geest, zodat anderen willen hebben, wat ik ook heb: een relatie met de Levende God, door Zijn lieve Zoon, de Here Jezus.

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl. Tenzij anders vermeld maak ik gebruik van de Herziene Statenvertaling © 2010 Stichting HSV

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Ook te lezen op www.Opfrisser.com en op Twitter @opfrisser7wees en in boekvorm:
http://www.dordtsebestseller.nl/shop/index.php/catalogsearch/result/index/?cat=14&q=Opfrisser

Arie en Margreet de Paauw

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.