Rust

Comments 3 Standard

Zeker, mijn ziel is stil voor God; van Hem is mijn heil. Zeker, Hij is mijn rots en mijn heil, mijn veilige vesting; ik zal niet al te zeer wankelen. — Psalmen 62:2-3 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 62

Wie? David, de psalmdichter

Wat? Zegt dar zijn ziel rust heeft gevonden

Waar? Bij God, van Hem is zijn heil, redding, Hij alleen is de bron van echte rust

Waarom? Omdat David het bij de Here gezocht heeft, zijn veilige vesting. In een vesting ben je veilig, wat er ook gebeurt, men kan er niet bij komen. Zo vergelijkt hij God. Als we daar schuilen, ons heil, onze troost vinden, kan niets en niemand ons nog belagen

Wanneer? Altijd, hoe zwaar je omstandigheden ook kunnen zijn, hoe erg het ook is wat mensen, die je soms zo vertrouwde, je aan hebben gedaan, er is geen betere plaats om tot rust te komen dan bij onze hemelse Vader

Waarvoor? Hij is betrouwbaar, eerlijk, oprecht, echt. Zijn liefde voor ons is onvoorwaardelijk. We hoeven niet aan bepaalde eisen te voldoen. Er is geen betere plaats om te schuilen als mensen je verwond hebben, dan bij Hem

Waartoe? Schuil daarom, net als David in deze omstandigheden, bij Hem. Wie op Hem zijn geloof bouwt, zal nooit beschaamd uitkomen. Het middelste vers in de bijbel zegt dat ook: Psalm 118:8 Het is beter tot de HEERE de toevlucht te nemen, dan op de mensen te vertrouwen. Zullen we dat dan maar doen?

Gebed: Ja, Here, ik vertrouw me alleen maar aan U toe, omdat U eigenlijk de enige bent die echt te vertrouwen is. U bent mijn vesting, mijn burcht, in U is alleen mijn heil. Ik vind alleen maar rust bij U. Dank U wel daarvoor

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

3 gedachtes over “Rust

  1. Helemaal waar zoals het er staat, maar waarom ervaar ik dan zo weinig rust als ik in moeilijke omstandigheden zit, onrustig en angstig ben?.. ik zou zó graag willen delen in die ware rust die er alleen bij de Here Jezus te verkrijgen is…! Ps, een mooi stukje dit!!

    • Misschien heeft het te maken met overgave, je volledig aan Hem overgeven. Dat betekent je roer uit handen geven en dat is tegen onze menselijke natuur in. Math 11:27 kom tot Mij als je vermoeid en belast bent en Ik zal je rust geven. Het is ren belofte: als wij bij Hem komen geeft Hij dat!

  2. Pingback: Rust |

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.