Belofte

Leave a comment Standard

Weet dan in uw hart dat de HEERE, uw God, u gehoorzaamheid bijbrengt zoals een man zijn zoon gehoorzaamheid bijbrengt, en neem de geboden van de HEERE, uw God, in acht door in Zijn wegen te gaan en door Hem te vrezen. Want de HEERE, uw God, brengt u in een goed land. — Deuteronomium 8:5-6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Deut. 8:5-6

Wie? De HERE, uw God, JHWH Elohim

Wat? Brengt het volk Israël gehoorzaamheid bij, zoals een man dagdief met zijn zoon.Hij vraagt gehoorzaamheid vwb de geboden en inzettingen die Hij gebied

Waar? Aan het eind van Mozes leven, vlak voor de intocht van het beloofde land

Waarom? De HERE God zet nog eens even de puntjes op de i, waar gaat het om. Je krijgt het beloofde land en je houdt het, is de belofte,

Wanneer? Waneer je Zijn geboden in acht neemt door in Zijn wegen te gaan en door Hem te vrezen

Waarvoor? We leven nu in het vernieuwde verbond, om Gods genade te ontvangen hoeven we niet meer aan de voorwaarden te voldoen, we zijn gered uit genade en ontvangen dat door geloof. Maar, willen we onder Zijn zegen blijven betekent dat dat ook wij Zijn geboden, die uitgaan van de liefde tot God en onze naaste, in acht nemen

Waartoe? Niets kan ons scheiden van de liefde van Christus, zegt Paulus, dus ook onze zonde niet. Maar ze kunnen ons zo dwars zitten om in de wedloop de eindstreep te halen. Het niet kunnen volbrengen van Gods geboden kan soms als een last op je liggen. De aanklager klaagt je aan, en als anderen het weten doen ze er vaak nog een schepje bovenop. Gods genade wil niet zeggen dat we maar aan kunnen leven, het zegt, dat, ondanks dat we nog steeds verkeerde dingen doen, God nog steeds van ons houdt. En door die genade en Zijn Geest in ons, leert Hij ons die gehoorzaamheid aan het gebod van de liefde. God vraagt van ons geen dingen die we niet zouden kunnen, als Hij iets vraagt wat moeilijk is, stelt Hij de kracht om het kunnen beschikbaar. Dat is toch een geweldige God, of niet soms?

Gebed: Ik wil leven uit Uw Geest, door genade en veranderen naar Uw Beeld Here Jezus, in Uw wil te doen, tot eer van Uw naam

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.