Krachtpatsers

Leave a comment Standard

Opdat de God van onze Heere Jezus Christus, de Vader van de heerlijkheid, u de Geest van wijsheid en van openbaring geeft in het kennen van Hem, namelijk verlichte ogen van uw verstand, om te weten wat de hoop van Zijn roeping is, en wat de rijkdom is van de heerlijkheid van Zijn erfenis in de heiligen, en wat de allesovertreffende grootheid van Zijn kracht is aan ons die geloven, overeenkomstig de werking van de sterkte van Zijn macht. — Efeziers 1:17-19 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 1:15-23

Wie? De God van onze Here Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid

Wat? Geeft ons de Geest van wijsheid en van openbaring

Waar? In ons lichaam de Heilige Geest is in ons lichaam, wat Zijn tempel is

Waarom? Om ons verlichte ogen van ons verstand te geven, zodat we weten wat de hoop van Zijn roeping is en wat de rijkdom is die we hebben door zijn erfenis

Wanneer? Dit stukje begint met opdat, hetgeen betekent dat er iets voor staat. Vers 16 zegt dan ook dat Paulus voor hen dankt en bidt. Ons gebed, ook voor elkaar, kan dit dus bewerkstelligen. Voorbede voor onze oudsten, gemeente en allen die daar bij betrokken zijn is zo belangrijk!

Waarvoor? Zodat we, met elkaar beseffen wat de allesovertreffende grootheid van Zijn kracht is aan ons die geloven, overeenkomstig de werking van de sterkte van Zijn macht

Waartoe? En weer komt het aan op kracht. De kerk is een kerk met kracht, het Koninkrijk is een koninkrijk van kracht. Iedere christen is gevuld met kracht, Opstandingskracht . Paulus gebruikt hier 4 verschillende woorden voor kracht om uit te drukken hoe overweldigend het allemaal is. Maar waar is onze kracht? Waar die van de kerk? Het wordt tijd dat we in die kracht gaan wandelen en bewegen, dat mensen in ons die kracht gaan zien, dat wij die gaan demonstreren. Dat we krachtpatsers in Gods koninkrijk worden. Geen armetierige, zielige mensen meer die bij de minste of geringste tegenslag gaan zitten grienen en in hun schulp krijgen en het op Facebook posten om maar veel aandacht te krijgen. Nee, mensen, vol van de Geest en kracht, die de zieken genezen, demonen uitdrijven, mensen winnen voor Jezus, het koninkrijk uitbreiden. Daar zit de wereld op te wachten. Op jou en mij, vol van de Geest. We kunnen dit gebed wel dagelijks bidden voor ons zelf. Dan zal de kracht toenemen!

Gebed: Ik bid U, God van onze Heere Jezus Christus, de Vader van de heerlijkheid,dat u ons de Geest van wijsheid en van openbaring geeft in het kennen van U, namelijk verlichte ogen van ons verstand, om te weten wat de hoop van Zijn roeping is, en wat de rijkdom is van de heerlijkheid van Zijn erfenis in de heiligen, en wat de allesovertreffende grootheid van Zijn kracht is aan ons die geloven, overeenkomstig de werking van de sterkte van Zijn macht in ons

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.