Lang en gelukkig

Leave a comment Standard

Mijn zoon, vergeet mijn onderricht niet, en laat je hart mijn geboden in acht nemen, want lengte van dagen en jaren van leven en vrede zullen ze voor jou vermeerderen. — Spreuken 3:1-2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Spreuken 3:1-10

Wie? Mijn zoon, de geadresseerde zoon van de schrijver van dit boek, maar ook voor ons, geschreven door zijn vader, maar ook door de onze

Wat? We moeten het onderricht van Hem, God de Vader, aan ons, Zijn kinderen, niet vergeten en Zijn geboden in acht nemen

Waar? In ons leven van alle dag. Dit lijkt haaks in te gaan op de genade?

Waarom? Lengte van dagen en jaren van leven en vrede zullen dan voor ons vermeerderd worden

Wanneer? Wanneer wij aan de voorwaarden voldoen: zie Wat?

Waarvoor? Ik zei al, dit lijkt haaks te staan op de genade, waar alles vrije en onverdiende gunst is en de genade freaks zullen het zeker niet met mij eens zijn. Vaak wordt het Oude Testament afgedaan als een ‘ Old convenant mindset’ maar men vergeet dat God onveranderlijk is. Zijn geboden hebben we niet meer nodig om behouden te worden, daar is de genade voor, Jezus stierf in onze plaats, mijn zonden zijn vergeven, ik ben gered door geloof, uit genade. Wat wij het Nieuwe Testament noemen is feitelijk het Vernieuwde Testament

Waartoe? Maar leven volgens de principes vanuit Gods Woord brengt je zegen, dat is onveranderd gebleven. Jezus zelf, in de Berggrede, verscherpt zelfs Gods wet. Niet alleen doen, maar ook eraan denken is al zondig. Gods wetten zijn op zich ontzettend goed en gezond. Door je daaraan te houden kan je je leven verlengen. Niemand is perfect, maar we doen Zijn wil uit liefde voor Hem. En bij gehoorzamen naar Zijn wil hoort ook het doen van de Grote Opdracht bij: Genees de zieken, drijf demonen uit, wek doden op en verkondig het evangelie. Gewoon gaan doen, dan leef je nog lang en gelukkig

Gebed: Uw Woord is heilig en rechtvaardig, Uw wil volmaakt. Ik verlang ernaar Uw Wil te doen in mijn leven. Dank U voor de hulp en bijstand van dè Helper bij uitstek, dank U, Heilige Geest

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.