Bewaar het pand

Leave a comment Standard

Bewaar door de Heilige Geest, Die in ons woont, het goede pand, dat u toevertrouwd is. — 2 Timoteus 1:14 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2 Tim 1:3-14

Wie? Paulus aan zijn geestelijke zoon, Timotheus, en aangezien het de Here God goeddacht deze brief in Zijn Woord op te nemen, ook aan ons

Wat? Hij krijgt de opdracht om het hem toevertrouwde pand, de gezonde leer, te bewaren, er zuinig op te zijn, zodat het niet aangetast zou worden. De Willebrord vertaling vertaalt het pand met schat en dat is het

Waar? In of op de plaats waar God hem gesteld had

Waarom? Er waren dwaalleraren actief, die de gezonde leer, redding alleen door het geloof in de Here Jezus Christus, wilden aantasten

Wanneer? Toen was dat al zo, nu niet minder

Waarvoor? Het is een van de tactieken van de boze. Als wij niet meer op een lijn zitten zijn we verdeeld en dus minder sterk. Daarom moeten we ook niet zoeken naar wat ons scheidt, maar naar wat ons bindt

Waartoe? Timotheus en ook wij hoeven dat niet in eigen kracht te doen. Hij krijgt de opdracht om dat door de Heilige Geest die in ons, Paulus, Timoteus en in nou en mij woont te doen. Die zal de goede leer het beste kunnen bewaren. We moeten zuinig zijn op ons evangelie, want er is niets kostbaarders dan de genade van de Here Jezus, dat Hij voor ons stierf, Zijn leven voor ons gaf, opdat een ieder, iedereen, die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft! Die rijke boodschap, die schat, is het waard om te bewaren, er zuinig op te zijn. Laat het door niemand aantasten!

Gebed: Dank U, Here Jezus, voor Uw genade. Laat ons toch, door Uw Geest, alert zijn, dat deze boodschap recht verkondigd en in praktijk gebracht wordt, want er is geen andere weg, gelukkig niet!

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.