Stilt de storm

Leave a comment Standard

En Hij, wakker geworden, bestrafte de wind en zei tegen de zee: Zwijg, wees stil! En de wind ging liggen en er kwam een grote stilte. — Marcus 4:39 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Marcus’ 4:35-42

Wie? De Here Jezus, de Zoon van God, maar op aarde de Zoon van mensen

Wat? Wordt wakker (gemaakt), bestraft de wind en zei tegen de zee, dat hij moest zwijgen

Waar? In het verhaal wat wij kennen als de storm op het meer

Waarom? Omdat de discipelen het niet deden! Daarom wordt Hij ook boos en zegt waarom was je zo angstig, heb je dan geen geloof? (vers 42)

Wanneer? De wind wordt bestraft, hetzelfde woord zien we gebruikt worden bij demonen en ziekten. Het heeft ook iets in zich van muilkorven, m.a.w. ze kunnen niet meer bijten…. En de zee moet zwijgen. Deze storm was geen gewone storm, maar een demonische, Jezus en Zijn discipelen waren op weg om een man, die bezeten was door een legioen demonen, te bevrijden. Het rijk der duisternis komt in opstand en probeert ze te vermoorden

Waarvoor? Wanneer we bezig zijn in Gods koninkrijk kunnen we tegenstand verwachten, dat is logisch. Maar Jezus zegt dat we niet bang hoeven te zijn. Job zegt dat waar we bang voor zijn het ons ook zal overkomen (Job 3:25) satan weet onze angsten en speelt daarop in. De Israëlieten waren bang voor reuzen (Numeri 13) Wie stuurt hij om ze te intimideren? Goliath. David was niet bang, hij nam nog 4 stenen extra mee, als de andere 4 filistijnen reuzen op waren komen dagen, had hij die ook verslagen met zijn slinger

Waartoe? Wij vragen God soms dingen te doen waarvoor Hij ons de macht en de autoriteit gegeven heeft. Dan wordt ons gebed niet verhoord, omdat we zelf in actie moeten komen. Wij kunnen de demonische stormen, tegenslagen, aanvallen etc. verslaan in de Naam en in de autoriteit van Jezus. Muilkorf ziekte, pijn, demonen en stuur ze weg. Bestraf de wind en de zee en ga in de overwinning staan. Laat je niet leiden door de omstandigheden. Onderwerp ze aan de kracht, de Opstandingskracht die in ons is en leid een overwinningsleven. In Hem zijn we meer dan overwinnaars!

Gebed: Dank U, Heer, dat de zee en de storm aan U, maar ook aan ons onderworpen zijn, omdat we dezelfde Heilige Geest bezitten, die U ook had, toen U op aarde was. Leer ons die kracht te gebruiken en in die autoriteit te gaan staan, zodat niet meer omstandigheden ons beheersen, maar wij de omstandigheden!

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.