Verzuiling

Leave a comment Standard

Wie overwint, hem zal Ik tot een zuil in de tempel van Mijn God maken, en hij zal daaruit niet meer weggaan. En Ik zal de Naam van Mijn God op hem schrijven en de naam van de stad van Mijn God, het nieuwe Jeruzalem, dat neerdaalt uit de hemel, bij Mijn God vandaan, en Mijn nieuwe Naam. — Openbaring 3:12 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Openb. 3:7-13

Wie? Wie overwint, die vasthoudt aan wat hij heeft (vers 11)

Wat? Maakt Jezus tot een zuil, een pilaar

Waar? In de tempel van God, bij de komst van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde

Waarom? Een pilaar staat voor standvastigheid, een kandelaar kan weggenomen worden, een pilaar niet, dan stort de boel in

Wanneer? Wanneer we overwinnen, vasthouden aan wat we hebben, ons geloof in de Here Jezus en dat geloof moet dan wel actief zijn. Geloof in acte is de werken doen die Jezus deed

Waarvoor? We krijgen dan een naam op ons geschreven, of eigenlijk drie: de Naam van God, de Naam van het nieuwe Jeruzalem en de nieuwe naam van de Here Jezus. Dat die namen erop staan betekent dat we Zijn bezit zijn, gekocht en bepaald met het bloed van Jezus zijn wij Zijn bruid, het nieuwe Jeruzalem

Waartoe? Omdat dat in Gods plan zit. Standvastig kunnen we nu al zijn, door vast te houden wat we hebben en te doen wat we geacht worden te doen (Joh. 14:12) en de beloning is zo’n pilaar te zijn, nu al waarop de gemeente gebouwd kan worden. Dat ben je niet als bankzitter of stoelenwarmer, maar als de discipel van Jezus, iemand die doet wat Hij, de Meester (voor) deed. In de kracht van de Heilige Geest

Gebed: Dank U, Here, dat U ons bekwaam maakt door Uw Heilige Geest, een discipel van de Here Jezus te zijn en dat wij daardoor standvastig en betrouwbaar kunnen zijn, een zuil, een pilaar waarop gebouwd kan worden. Uit genade, tot eer van Uw naam

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.