Alleskunner

Leave a comment Standard

Alle dingen zijn mij mogelijk door Christus, Die mij kracht geeft. — Filippenzen 4:13 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Fil. 4:10-23

Wie? Paulus aan de gelovigen in Filippi, maar ook aan ons

Wat? Vertelt dat hij vele moeilijke dingen heeft doorstaan, maar dat hij dat alles aan kon, door de kracht die Christus hem geeft

Waar? Tijdens zijn zendingsreizen, of eigenlijk al heel zijn leven

Waarom? Ik zag vanmorgen een mooi plaatje: God vraagt nooit iets van ons, zonder dat Hij ons ervoor capabel maakt. En zo is het

Wanneer? Wanneer we gaan beseffen dat, en gaan leven uit het feit dat de Opstandingskracht van de Heilige Geest in ons woont en werkt, dan kunnen we alles aan

Waarvoor? Wat je omstandigheden ook zijn, zie er niet op. Zolang je je op het probleem blijft concentreren zul je het houden. Concentreer je op de kracht die in je is. Spreek niet met God hoe groot je probleem is, maar vertel je probleem hoe groot je God is, is ook zo’n mooie oneliner.

Waartoe? Deze tekst iedere dag over je leven proclameren doet de stemmen verstommen die je ooit hebben verteld dat je toch niets kunt, niets waard bent en verder ook nergens voor deugt! Geloof Gods waarheid over je leven, zorg dat je aangesloten bent op Dè Krachtbron, die zelfs doden kan opwekken en geloof Jezus woord: en niets zal U onmogelijk zijn (Matt.17:20) Ga het maar doen vandaag! Ik hoor wel hoe het afloopt!

Gebed: Wat een geweldige belofte hebben we hier in onze vingers, Vader. Dat U Heilige Geest, door Uw Opstandigskracht instaat stelt om Alles aan te kunnen. Ik proclameer het over mijn leven, over iedere situatie: Alle dingen zijn mij mogelijk door Christus, Die mij kracht geeft. Halleluja!

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.