Hart en mond

Leave a comment Standard

Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid. Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden. — Romeinen 10:10-11 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom. 10:4-13

Wie? Iedereen, de manier om gered, behouden te worden is voor ieder mens hetzelfde, de weg erheen kan wel verschillen

Wat? Die met zijn hart gelooft dat Jezus uit de dood is opgestaan en met zijn mond belijdt dat Jezus Heer is (vers 9)

Waar? Geloven doe je in je hart, je zet je hart open voor de Here Jezus, (Hij staat aan de deur en Hij klopt) belijden doe je met je mond, hardop dus. Geloven is niet iets wat je in je eentje doet, en je voor jezelf houdt

Waarom? Iedereen moet het weten, op de aarde en ook in de hemelse gewesten: ik geloof in Jezus Christus, de opgestane Heer, Zoon van de levende God

Wanneer? Wìj laten dit de mensen nabidden en uitspreken als ze hun leven aan de Here Jezus geven. Iedereen zou dit tenminste een keer in het leven gedaan moeten hebben

Waarvoor? Op die manier weten de hemel en de hel, dat je bij Jezus hoort, nog eens extra bevestigd als je je daarna laat dopen. En iedereen moet het ook weten

Waartoe? Het tot geloof komen is eigenlijk zo simpel, zo simpel dat we het te simpel vinden en er meteen maar weer dogma’s en rituelen omheen verzinnen. Maar wanneer we op straat met de mensen spreken en ze dit eigenlijk, door de kracht van het evangelie en de Heilige Geest nabidden, mag je erop vertrouwen, dat God, die het werk in hen begonnen is, ook zal afmaken. Daarom is vers 11 ook zo belangrijk, niemand die op Hem zijn geloof bouwt zal beschaamd uitkomen. Weet je niet zeker of je bent gered? Bid dan dit gebed oprecht, met je hart en hardop, met je mond, na:

Gebed: Lieve Heer Jezus, kom in mijn hart, vergeef me mijn zonden, was me, reinig me, zet me vrij. Here Jezus, dank U dat U stierf voor mij. Ik geloof dat U weer bent opgestaan en weer terug zult komen voor mij. Vul mij met Uw Heilige Geest, geef me passie voor hen die U nog niet kennen en honger naar de dingen van God en vrijmoedigheid om het Evangelie van Jezus Christus door te geven. Ik ben gered, ik ben opnieuw geboren, ik ben vergeven, ik ben op weg naar de hemel, omdat ik Jezus in mijn hart heb!

Heb je dit voor het eerst van je leven gebeden? Laat het ons dan weten, dan sturen we je een boekje toe: Nooit meer dezelfde

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.