Onderhoud

Leave a comment Standard

En Hij heeft u, die voorheen vervreemd was en vijandig gezind, zoals bleek uit uw slechte daden, nu ook verzoend, in het lichaam van Zijn vlees, door de dood, om u heilig en smetteloos en onberispelijk voor Zich te plaatsen, als u tenminste in het geloof blijft, gefundeerd en vast, en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie, dat u gehoord hebt, dat gepredikt is in de hele schepping die onder de hemel is. — Kolossenzen 1:21-23 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Kol. 1:15-23

Wie? Hij, de Here Jezus Chriustus

Wat? Heeft u, ook ons, voorheen vervreemd en vijandig gezind, nu ook verzoend

Waar? In het lichaam van Zijn vlees, door de dood (aan het kruis)

Waarom? Om ons heilig, smetteloos en onberispelijk voor Zich te plaatsen

Wanneer? Als we tenminste in het geloof blijven, gefundeerd en vast, en ons niet laten afbrengen van de hoop van het evangelie

Waarvoor? We moeten dus wel aan ons geloof vast blijven houden, aan onze relatie met God blijven werken. Geloven is een werkwoord, je moet het doen. Onderhoud plegen aan onze relatie met de Allerhoogste

Waartoe? Dat kunnen we door die relatie te bouwen en te onderhouden met de Heilige Geest, in gebed, Bijbel lezen en door te luisteren naar Zijn stem. Dat noemt Paulus ergens anders: je behoudenis bewerken. We zijn gered uit en door genade, maar we moeten daarna wel iets met die genade doen.

Gebed: Dank U, Here Jezus voor Uw offer aan het kruis, dank U voor Uw overweldigende genade. Help mij om iedere dag tijd te nemen om aan Uw voeten te zijn en te luisteren naar Uw stem

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.