Onder de wet

Leave a comment Standard

Maar ik zeg: Wandel door de Geest en u zult zeker de begeerte van het vlees niet volbrengen. Want het vlees begeert tegen de Geest in, en de Geest tegen het vlees in; en die staan tegenover elkaar, zodat u niet doet wat u zou willen. Als u echter door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet. — Galaten 5:16-18 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Gal. 5:13-21

Wie? De lezers van de Galatenbrief, dus ook wij

Wat? Worden opgeroepen door de Geest te wandelen

Waar? In ons dagelijkse leven

Waarom? Omdat, wanneer we dat doen, niet leven naar onze eigen vleselijke begeerten. Die gaan namelijk tegen de Geest in

Wanneer? Een leven door de Geest, is een leven naar Gods wil, je laten leiden door de Geest van God betekent dat je de werken van het vlees, zoals we dat in vers 20 en 21 tegenkomen niet meer doet.

Waarvoor? Omdat Gods Geest niet tegen zichzelf ingaat. We zijn dan niet meer onder de wet, omdat we de dingen die de wet voorschrijft automatisch houden. Dat is genade, dat je ongedwongen leeft, zonder veroordeling en in lijn met Gods wil, geleid door de Geest en uit liefde voor Hem

Waartoe? Dan wordt ons leven een zonnetje om naar te kijken, ook voor anderen en willen ze ook hebben wat wij hebben: de Geest van God. Wanneer je alsmaar roept, dat je niet meer onder de wet bent en uit genade leeft en de werken van het vlees doet, heb je er dus weinig van begrepen…

Gebed: Dank U, Vader voor Uw genade, dank U, Here Jezus voor Uw offer, zodat ik niet meer mezelf in het zweet hoef te werken om bij U in een goed blaasje te komen, dank U Heilige Geest, dat ik door U kan leven naar Gods Wil!

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.