Goed werk

Leave a comment Standard

De God nu van de vrede, Die de grote Herder van de schapen, onze Heere Jezus Christus, uit de doden heeft teruggebracht, op grond van het bloed van het eeuwige verbond, moge u toerusten tot elk goed werk om Zijn wil te doen, en in u werken wat in Zijn ogen welbehaaglijk is, door Jezus Christus. Hem zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid. Amen. — Hebreeen 13:20-21 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Heb. 13:8-25

Wie? De God van de vrede, Die de grote Herder van de schapen, onze Here Jezus Christus uit de doden heeft teruggebracht,

Wat? Moge U toerusten tot elk goed werk om Zijn wil te doen en in u werken wat in Zijn ogen welbehaaglijk is

Waar? In U, in ons. De God van de Vrede, in dit geval de Heilige Geest, die Jezus uit de dood heeft opgewekt (Rom. 8:11) werkt in ons

Waarom? Om die goede werken te doen. Door Hem worden we gedrongen en in staat gesteld om die te doen en het is nog leuk ook

Wanneer? Iedere dag, wanneer wij ons aan Hem overgeven. Hij is geen inbreker, Hij gaat niet buiten onze wil om, maar als wij Hem toelaten in ons en door ons te werken, gaat het los

Waarvoor? Dan gaan we doen wat naar Zijn wil is: het goede, welgevallige en volkomene: zieken genezen, gebondenen bevrijden, mensen winnen voor Jezus. Door de kracht van de Heilige Geest die in ons woont, worden we daar in staat toe gesteld. Die levenbrengende Opstandingskracht woont in ons en wil door ons heen naar buiten komen

Waartoe? Altijd weer tot eer van de Naam van Jezus, in wiens Naam, namens wie, wij dit alleen maar mogen en kunnen doen. Dat is altijd ons doel. Wanneer wonderen en tekenen ons volgen, zoals de Here Jezus ons dat belooft in Marc. 16, zullen mensen vroeg of laat gaan inzien, dat het evangelie, de kracht Gods, waar is en Hem aannemen. We zien dat al als we de straat opgaan. Het opent het hart van de mensen. Het enige wat we moeten doen is die kracht er uit laten komen. Dan gaat het als vanzelf. Laat je ook vandaag weer door Hem leiden, je zult verbaasd staan!

Gebed: Wat geweldig, Heer, dat we ons bij U niet in het zweet hoeven te werken om in een goed blaadje te komen, maar dat we daar al staan, uit genade op grond van het verlossend werk van de Here Jezus. Minstens zo geweldig is het dat U, God, de Heilige Geest, door ons heen tekenen en wonderen wil bewerken, tot eer van de Naam van Jezus

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.