Handel en wandel

Leave a comment Standard

Maar ieder die Zijn woord in acht neemt, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. Hierdoor weten wij dat wij in Hem zijn. Wie zegt in Hem te blijven, moet ook zelf zo wandelen als Hij gewandeld heeft. — 1 Johannes 2:5-6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Joh. 2:3-6

Wie? Iedereen die Zijn (Jezus) Woord in acht neemt, dus doet wat Hij heeft gezegd

Wat? In hem, in die persoon is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden

Waar? In hem, in ons, als we doen wat Jezus heeft gezegd

Waarom? Omdat het Gods wil is, dat wij discipelen van Hem zijn, dan moeten we dus doen, wat Hij heeft gezegd

Wanneer? Iedere dag, elk moment, er bestaan geen ‘nu even niet’ momentjes

Waarvoor? Wie zegt in Hem te blijven, moet ook zo wandelen als Hij gewandeld heeft. Een discipel van Jezus is iemand, die hetzelfde wil doen als Hij. De opdracht is: Marc 16: 15-18 En Hij zei tegen hen: Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen. Wie geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn, zal zalig worden, maar wie niet geloofd zal hebben, zal verdoemd worden. En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven; in vreemde talen zullen zij spreken;slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden.

Waartoe? Dat zijn de laatste woorden van Jezus, uitgesproken voor Zijn hemelvaart. Willen wij wandelen zoals Hij, zeggen we dat Hij in ons is en wij in Hem? Dan moet dat hieraan te zien zijn. Dat zegt deze tekst. Op onze Bijbelschool, die we in oktober in Almere hopen te starten, leren we je hoe! Www.ongekend.tk

Gebed: Ja, Heer, ik wil Uw Woord bewaren en doen wat U zegt, zodat Uw liefde in mij openbaar wordt. Ik wil wandelen zoals Jezus deed, de werken doen die Hij deed (Joh. 14:12), opdat mensen gaan zien wie Jezus is en Hem aannemen als hun Heiland en Verlosser

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.