Musjes

Leave a comment Standard

Worden niet twee musjes voor een penninkje verkocht? En niet een van die zal op de aarde vallen buiten uw Vader om. En ook de haren van uw hoofd zijn alle geteld. Wees dus niet bevreesd, u gaat veel musjes te boven. — Matteus 10:29-31 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Mat. 10:16-33

Wie? De discipelen bij hun uitzending om het koninkrijk van God te verkondigen in Woord en daad, door de zieken te genezen en de demonen uit te drijven, zou dus voor iedere discipel moeten gelden (vers 1 en 8)

Wat? Hoeven niet bevreesd te zijn over hun onderhoud of over de verdrukking die ze kunnen meemaken, zelfs tot in de dood

Waar? In deze wereld, door mensen, vaak met een religieuze achtergrond

Waarom? We gaan de musjes ver te boven, die nog geen stuiver waard zijn en God kent zelfs het aantal haren op je hoofd

Wanneer? Nooit! We hoeven niet bevreesd te zijn. Men zegt dat het 365 x in de Bijbel staat (Ik heb het ooit maar 52x gevonden) dus of voor iedere dag, in ieder geval voor iedere week van het jaar

Waarvoor? We moeten niet bang zijn voor hen die het lichaam doden, maar voor hen die zowel lichaam en ziel in de hel kunnen doen belanden (vers 28)

Waartoe? Wanneer we gaan beseffen dat God met ons is, altijd bij en in ons, dan hoeven we nooit meer bang te zijn. Angst is een van de machtigste wapens van de satan. Hij verlamt er mensen mee, zodat ze niet in actie komen. Nogmaals, deze tekst gaat over mensen die in actie komen als discipelen van Gods Koninkrijk. Dan kun je moedig en onvervaard zijn, maar moet je wel uit je comfort zone komen. Dàn gaat Hij voor je zorgen!

Gebed: Dank U, Heer, dat we vele mussen te boven gaan en onze haren zijn geteld. Dat U, in wat voor omstandigheden we ook verkeren, altijd voor ons zorgt, als wij in actie komen voor U. U zorgt voor ons, voor de soldaten in de strijd, als we op pad gaan om Uw Koninkrijk te laten zien, in woord en daad

Arie de Paauw

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.