Spoorzoekers

Leave a comment Standard

Laten wij, als op klaarlichte dag, op een gepaste wijze wandelen, niet in zwelgpartijen, niet in dronkenschappen, niet in slaapkamers en losbandigheden, niet in ruzie en afgunst. Maar bekleed u met de Heere Jezus Christus, en verzorg het vlees niet om begeerten op te wekken. — Romeinen 13:13-14 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom. 13:13-14

Wie? Wij, volgelingen en discipelen van de Here Jezus

Wat? Moeten op gepaste wijze wandelen, ons niet te buiten gaan aan drank, ontucht en ruzie en jaloezie. Maar ons bekleden met de Here Jezus

Waar? In het leven van alledag, dus eigenlijk altijd. Mag je dan niet meer naar een feestje? Natuurlijk wel, Geen pilsje meer drinken? Ook geen probleem, wanneer jij het maar beheerst en het niet jou in zijn macht heeft, zodat je niet meer weet wat je doet.

Waarom? Als Jezus Heer over je is en je geleid wordt door de Heilige Geest, is onze leefstijl een andere dan die van mensen, die Jezus nog niet kennen

Wanneer? Daarom is het zo belangrijk dat we ons in alles afvragen: Wat zou Jezus doen? Kan Hij met me mee, waar ik naar toega? Doe ik Hem geen verdriet als ik dit of dat doe? Te vaak zoeken we de grens op, van wat wel of niet zou mogen, maar dat is een gevaarlijke actie. Als je op de rand van de afgrond gaat lopen, is een verkeerde stap al genoegen uit te glijden

Waarvoor? Psalm 17:3 (oude berijming) zegt het zo mooi: ‘ik zet mijn treden in Uw spoor, opdat mijn voet niet uit zou glijden’ wanneer we onze voeten zetten in de sporen die de Here Jezus al heeft gezet, zullen we niet uitglijden en blijven staan

Waartoe? Een discipel is een volgeling, iemand die de dingen doet die de Meester ook deed. Doe Hem dus aan, laat je leiden door de liefde en de Heilige Geest en je zult niet uitglijden. Laat je je leiden door je begeerten of zoek je de grens op, dan gaat het fout. Dan nog is God vergevend en genadig, maar de schade die je aangericht hebt kan wel gevolgen hebben. Zoek zijn spoor, dan loop je veilig

Gebed: U bent mijn voorbeeld, Here Jezus. Ik wil niet op de grens balanceren, maar U volgen, waar U ook heen gaat. Ik zet mijn treden in Uw spoor

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Arie en Margreet de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.